Mimpi

salam... nak kongsi sikit apa yang terjadi kat ayu sebualan 2 ni... ayu dapat mimpi.. pernah aku terbaca kat buku pregnancy, mula 7 bulan kita akan dapat mimpi kita bersalin nanti.. betul ker???

ayu ada dapat mimpi 2 kali bab bersalin ni... tu pun dah ingat2 lupa...

1-ayu beranak kat rumah, depan almari adik ayu, sambil dok berjalan rasa mcm kepala baby kuar sikit, pastu ayu tarik, baby dah kuat abis ayu jerit panggil mak "mak!!! cek dah beranak!!!" mak pun mai dengan lenggang lenggoknya, dengan selamber ja mak kata "ooo kak dah beranak ka... mai baby kat mak." mak bawa baby pi bersih, dalam hati ayu kata "aik, mcm tu jer?" terus hilang mimpi tu...

2-kemarin dulu, ayu beranak kat rumah jugak tapi dalam bilik kot, senang jek baby kuar, teran sikit2 tup2 baby dah kuar, pas tu ayu tengok baby sambil qenyeh... tak sakit pun!!! terus terjaga... terjaga pun ayu boleh tersenyum lagi...

kenapa ayu dapat mimpi tak rasa sakit ek?? sbb tengah tido la kan.. kalo sakit kompom ayu nak cirit.. wakakaka...

apa yang ayu dapat dari mimpi tu? ayu dapat 1 perasaan yang tak dapat digambarkan macam mana. ayu terasa bertambah sayang kat baby, ayu bertambah rindu kat dia.. helooooo tu bukan buat2 hokeh!!! perasaan itu datang sengan sendirinya... dan ayu rasa bertuah sangat Tuhan bagi rezeki yang amat bermakna ini... amin....