Langkau ke kandungan utama

36w = 9m

Bagi mereka yang bekerja, minggu ke-36 pula sewajarnya sudah mengambil cuti dan berehat di rumah (berehat?? "banyak cantik muka hang" rasanya tu ayat bos) tak mo la nanti gaji adok. Puan perlu mengelakkan keletihan dan kelesuan (letih tu tidak tapi asyik mengantok aje). Senantiasa angkat kaki dan letakkan di atas bantal atau pun objek tinggi untuk mengelakkan urat timbul atau "varicose vein" dan bengkak kaki (yang ni time tido je boleh buat, time lain tak sempat, tapi dlm tido pun tak perasan mana lari bantal tebal tu.. kekeke). Bayi pada masa ini sudah membesar dan saiznya memenuhi ruang uterus puan pada ketika ini (anak mama memang sehat, suka buat perut mama herot... dok la mcm mana pun syg janji sihat). Puan akan berasa perut puan begitu penuh, sarat dan sukar untuk membuat sebarang pergerakan. (ia tepat sekali... dah mengiring, nak kalih memang susah sikit, jln pun mcm adik peradik penguin dah)

saya peknen dah cukup 9 bulan!!!

apa pun terjadi saya bersyukur sangat kepada Allah SWT, ALHAMDULILLAH sangat2, Tuhan beri saya masih sihat, masih kuat (naik tangga kat opis 3 tingkat hari2 mai keja + kat rumah metua), kuat jugak bab berjalan2, masih lagi mampu senyum kat org walopon letih gila. muka berminyak sangat2 dah sekarang, 1 hari 2 tisu minyak (seb) kompom kena buang, bab mkn jangan risau saya memang lalu makan...

masa carik kat gugel tadi 36w banyak picca jugak... tengok la kat bawah nih...






semua baby dalam belly comel2 belaka.... baby kan memang comel...
entry saya tak sah kalo tak da gambar khen... nah... gambar mama yg semakin montel pas shopping kat C4 tunggu time bebuka ke bangkok station... sedap... (terlupa nak ambik gambaq sbb lapar sangat + sedap sangat + kenyang sangat + puas sangat) tq ti... :D

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…