Nuffnang

Khamis, 18 Ogos 2016

Homework for kids

yang ni tanjuk KEBERSIHAN









Latihan untuk anak-anak

ok, saja nak kongsi dengan mama2 yang nak bagi latihan kat anak untuk masa lapang kat rumah. ni dapat kat FB ya. memang dari dulu suka cari benda2 macam ni kat Adam Amsyar untuk buat dengan dia time cuti...









Jumaat, 12 Ogos 2016

Jamuan Raya JPS Pulau Pinang

JPS PENANG






JPS SPT






JPS NIBONG TEBAL





Khamis, 4 Ogos 2016

Ammar Rifqi ke Taska

Asalamualaikum...

1 Ogos 2016, Ammar masuk taska dekat dengan ofis mama (belakang ja). tujuan sebenar hantar Ammar nak bagi Ammar berkawan dengan orang sebab kat rumah maktok abam ja ada tu pun petang, tu pun tak berkawan mana sebab abam dengan cara abam la... sebab ke dua maktok pun dah tak larak nak jaga, kebetulan tokwan sakit kaki, untuk menringankan beban maktok mama bagi Ammar ke taska.

Persiapan pun buat kalut2 seminggu lagi nak masuk baru nak cari barang keperluan. upah orang buat cadar n sarung bantal, beli keperluan mandian ubatan n siap apa yang patut ja. papa cakap "adik macam nak masuk asrama aih" hihihi asrama la tu kan 8-5.




Day 1

Bagun pagi ada ek ek sikit. Ammar  memang sepanjang hidup dia kalo bagun tdo pagi, tak da sapa depan mata kompom teriak. bawa gi toilet cuci sikit2 basuh muka, tukar pakaian. pas tu naik keta dia tak rasa pelik apa pun sebab dia mayb bajet nak pegi jejalan...hihihihi...

see.... hensem boy mama dah siap, masa ni nak snap gambar utuk letak kat buku harian di taska.


hepi la kunun...

Sampai ja nak masuk taska dia rasa ok, bawa masuk dalam taska dah teriak, tapi cikgu pandai pujuk buka lagi didi n friends... mama pun apa lagi, cabut!!!!! sebeluam dia nampak...

ni pic penyelia taska bagi, dok main apa tah. rasanya time ni tengah buat2 geram sambil gengam tangan... 

time ambil balik nampak mama ok la ada rengek sikit. sempat berkenal2 cikgu kat situ sebab pagi tadi tak sempat. duduk ja kat mama sambil baring minum susu atas riba. balik sampai rumah lepas ambil abam kat rumah maktok dia nampak cam lali nak tdo, memang bagi susu botal ja habis, tapi bila letak dalam buaian mengelupur ja nak keluar tak mau tido dalam buai. so bercekang mata tak mau tido, tapi merengek ja ngantok.


Day 2 

Bagun pagi macam biasalah, tapi merengek ja nak kata cukup tdo, cukup la jg sepanjang malam. tapi hari ke 2 ni nak masuk lorong ke taska dah nagis tak mau masuk, bila jumpa cikgu n cikgu sua tangan mau ja p kat cikgu. time balik nampak mama terus nangis. cikgu cakap Ammar kalo baik ngan sorang cikgu, nak kat cikgu tu ja.... hai la sayang mama..... 

anak2 hensem mama yang baik...


Day 3
Bagun macam biasa tapi sepanjang pagi merengek. sampai kat lorong taska pun dah teriak ooiiii... sampai taska macam biasa jugak. mama tanya cikgu Ammar macam mana? cikgu kata Ammar ok mau dah join kawan2 main. tapi tak mau tdo kalau tak da cikgu kat sebelah. bab makan Ammar ok sangat sebab anak mama ni tak kesah bab makan, semua makan.

ni pic tdo cikgu hantar. tak tau la dia tido lama mana sebab kalau pagi dengan maktok tu boleh tido 2-3 jam.... semoga anak mama ok sementara nak biasa dengan keadaan kat taska ya sayang...

Rabu, 27 Julai 2016

Jamuan Hari Raya

Asalamualaikum....
masih dalam bulan Syawal ya... mari kita update makan makan n makan...

Jamuan ofis JPS SPS yang paling awal 9 Syawal, planig time puasa lagi sebab nak buat majlis bersara Tuan Haji kami hari tu.

my bff

team ofis

team ofis ke dua

ni lah Tuan Haji kami, sangat baik, seronok bila nyembang dengan dia, tapi kuat mengusik orang.




Tuan Haji Aishsan yang sangat spoting.


lepas ambil gambar bos minta semua beratur nak bagi duit raya... hihihi...

kambing bakar 2 ekor



my fevret CKT


selang beberapa hari pegi ofis en papa pulak, sebelum tu ke rumah terbuka dah, so kita makan sikit sikit ja...


jumpa la mek na (zarina) ofismet lama...

esok pulak, pejabat daerah sps buat rumah teruba. Jabatan masing2 ada sponser


beratur nak ambil CKT

jps sponser yang ni la....

semua menu sedap.... tambah roti jala kuah durian tu...

ok perut dah konyiang... tunggu nak p open house lagi..

Pengikut

Homework for kids

yang ni tanjuk KEBERSIHAN









Latihan untuk anak-anak

ok, saja nak kongsi dengan mama2 yang nak bagi latihan kat anak untuk masa lapang kat rumah. ni dapat kat FB ya. memang dari dulu suka cari benda2 macam ni kat Adam Amsyar untuk buat dengan dia time cuti...









Jamuan Raya JPS Pulau Pinang

JPS PENANG






JPS SPT






JPS NIBONG TEBAL





Ammar Rifqi ke Taska

Asalamualaikum...

1 Ogos 2016, Ammar masuk taska dekat dengan ofis mama (belakang ja). tujuan sebenar hantar Ammar nak bagi Ammar berkawan dengan orang sebab kat rumah maktok abam ja ada tu pun petang, tu pun tak berkawan mana sebab abam dengan cara abam la... sebab ke dua maktok pun dah tak larak nak jaga, kebetulan tokwan sakit kaki, untuk menringankan beban maktok mama bagi Ammar ke taska.

Persiapan pun buat kalut2 seminggu lagi nak masuk baru nak cari barang keperluan. upah orang buat cadar n sarung bantal, beli keperluan mandian ubatan n siap apa yang patut ja. papa cakap "adik macam nak masuk asrama aih" hihihi asrama la tu kan 8-5.




Day 1

Bagun pagi ada ek ek sikit. Ammar  memang sepanjang hidup dia kalo bagun tdo pagi, tak da sapa depan mata kompom teriak. bawa gi toilet cuci sikit2 basuh muka, tukar pakaian. pas tu naik keta dia tak rasa pelik apa pun sebab dia mayb bajet nak pegi jejalan...hihihihi...

see.... hensem boy mama dah siap, masa ni nak snap gambar utuk letak kat buku harian di taska.


hepi la kunun...

Sampai ja nak masuk taska dia rasa ok, bawa masuk dalam taska dah teriak, tapi cikgu pandai pujuk buka lagi didi n friends... mama pun apa lagi, cabut!!!!! sebeluam dia nampak...

ni pic penyelia taska bagi, dok main apa tah. rasanya time ni tengah buat2 geram sambil gengam tangan... 

time ambil balik nampak mama ok la ada rengek sikit. sempat berkenal2 cikgu kat situ sebab pagi tadi tak sempat. duduk ja kat mama sambil baring minum susu atas riba. balik sampai rumah lepas ambil abam kat rumah maktok dia nampak cam lali nak tdo, memang bagi susu botal ja habis, tapi bila letak dalam buaian mengelupur ja nak keluar tak mau tido dalam buai. so bercekang mata tak mau tido, tapi merengek ja ngantok.


Day 2 

Bagun pagi macam biasalah, tapi merengek ja nak kata cukup tdo, cukup la jg sepanjang malam. tapi hari ke 2 ni nak masuk lorong ke taska dah nagis tak mau masuk, bila jumpa cikgu n cikgu sua tangan mau ja p kat cikgu. time balik nampak mama terus nangis. cikgu cakap Ammar kalo baik ngan sorang cikgu, nak kat cikgu tu ja.... hai la sayang mama..... 

anak2 hensem mama yang baik...


Day 3
Bagun macam biasa tapi sepanjang pagi merengek. sampai kat lorong taska pun dah teriak ooiiii... sampai taska macam biasa jugak. mama tanya cikgu Ammar macam mana? cikgu kata Ammar ok mau dah join kawan2 main. tapi tak mau tdo kalau tak da cikgu kat sebelah. bab makan Ammar ok sangat sebab anak mama ni tak kesah bab makan, semua makan.

ni pic tdo cikgu hantar. tak tau la dia tido lama mana sebab kalau pagi dengan maktok tu boleh tido 2-3 jam.... semoga anak mama ok sementara nak biasa dengan keadaan kat taska ya sayang...

Jamuan Hari Raya

Asalamualaikum....
masih dalam bulan Syawal ya... mari kita update makan makan n makan...

Jamuan ofis JPS SPS yang paling awal 9 Syawal, planig time puasa lagi sebab nak buat majlis bersara Tuan Haji kami hari tu.

my bff

team ofis

team ofis ke dua

ni lah Tuan Haji kami, sangat baik, seronok bila nyembang dengan dia, tapi kuat mengusik orang.




Tuan Haji Aishsan yang sangat spoting.


lepas ambil gambar bos minta semua beratur nak bagi duit raya... hihihi...

kambing bakar 2 ekor



my fevret CKT


selang beberapa hari pegi ofis en papa pulak, sebelum tu ke rumah terbuka dah, so kita makan sikit sikit ja...


jumpa la mek na (zarina) ofismet lama...

esok pulak, pejabat daerah sps buat rumah teruba. Jabatan masing2 ada sponser


beratur nak ambil CKT

jps sponser yang ni la....

semua menu sedap.... tambah roti jala kuah durian tu...

ok perut dah konyiang... tunggu nak p open house lagi..