Khamis, 5 Ogos 2010

34w

Minggu ke-34, kedudukan bayi pada ketika ini telah betul-betul berada pada pintu rahim. Panjang bayi kira-kira 40.5 cm. Sekarang bayi puan telah terbentuk dengan sempurna dan badannya juga sudah seimbang. Masa ini lemak semakin terkumpul dengan pesatnya di bawah kulit bayi. Jadi bayi kelihatan agak tembam.

alhamdulillah, masih berdenyut lagi nadiku ini bersama insan terisimewa didalam perut ini... aku amat bersyukur kepada Allah SWT kerana memberi peluang kepada ku bakal menjadi seorang ibu.. 1 gelaran yang tidak semua wanita dapat, dan aku salah seorang antara jutaan wanita bertuah itu... berbanggalah jika anda menjadi seorang ibu yang mampu mengandung & melahirkan zuriat dari darah daging anda sendiri...

hari ni saya berasa sayu sangat apabila terjaga dari tidur, sambil tersenyum dan merindukan sesorang... seseorang yang begelar 'anak'... walaupun dia sentiasa disisi...

bertapa bahagianya ibu apabila dapat merasakan pegerakkan mu sayang, ibu dapat rasakan gegupan nadi mu yang manja, ibu nampak pegerakkan mu yang comel, yang membuat ibu sentiasa tersenyum...

Ya Allah, aku berterima kasih padamu kerana kau menganugrahkan semua ini buat ku dan suami tercinta...

Ya Allah Ya Tuhanku, Kau sempurnakanlah zuriat ku ini seperti mana Kau menyempurnakkan aku dan suami ku serta keturunan kami... Ya Allah Yang Maha Penyayang, kau sihatkanlah zuriat ku, Kau hindarilah dia dari syaitan-syaitan kecil dikelilingnya Ya Allah... Ya Allah Yang Maha Mengetahui, Kau permudahkanlah aku bersalin nanti dan semoga semuanya selamat... Amin...