Khamis, 12 Ogos 2010

35w

Minggu ke-35 pula, akan berlaku perubahan pada diri puan. Puan akan merasai kesukaran untuk bernafas, membuang air kecil dengan lebih kerap dan seringkali tidak dapat mengawal air kencing apabila terbatuk, bersin, atau tertawa dengan kuat. Manakala garisan gelap yang mengarah ke bawah perut sudah menjadi lebih ketara dan menonjol. Puan perlu melakukan beberapa senaman termasuklah senaman pelvik untuk menguatkan rahim.

alahamdulillah.... dah menjangkau 9month en baby kat dalam ni... 9 bulan??? cepatnya... memang cepat yer, pengiraan bulanan untuk orang peknen lain hokeh... 1 bulan = 4 minggu = 28 hari, kalo ikut bulanan kita ada 5 minggu kan... tu yang kiraan peknen cepat..
stretch mark!!!! mencik!!! tapi nak tak nak saya kena lalui semua ini.. lagi pun sebelum kawain lagi ada la 2 3 line bawah perut, saya seorang yang gemok hokeh sbb tu la ada... peknen ni lagi la ada, memang gila2 @#$%^&* geram nih, sapu bio oil pun cam tu jugak... tapi nak buat mcm mana kan, nak buang pun tak boleh, nak pecah pun pecah la... nanti peknen lagi dia nak pecah jugak kan...
tadi pagi pi klinik check mcm biasa... emmm air kencing kotor, tak sakit apa, cuma saya ni dari nak dares dulu memang prob KEPUTIHAN sampai sekarang... keputihan saya memang dah teruk, dah kehijauan+bertepung.. ari tu pakai ubat masuk dalam tut, pas tu ok la 2 hari ni jadi balik... so tadi saya dapat lagi ubat tu 1pcs. doc cakap memang pun, lagi kita nak bersalin lagi banyak keputihan akan keluar jika seseorang itu mengalami salah keputihan & jangan risau... tapi kena jaga betul, 100 kali ganda dari selalu...