Rabu yang best!

Akhirnya aku berjaya memasakkan diri pada hari cuti kemarin sempena depavali. selasa aku carik resepi kat blog-blog yang nampak sedap, so kemarin aku prektis masak la. selasa malam beli barang. biasa la, aku ni tak pandai masak macam mak aku, tapi sekurangnya aku belajar masak untuk laki aku sebab dia yang akan selalu makan masakkan aku khen...

So kemarin makan tengahari aku buat Siakap 3 rasa, kerabu sotong & telur dadar.. macam menu makan kat kedai siam ja, cuma tomyam & kailan ikan masin je tak der. okeh, layan cerita bergambar dibawah ni key...

ikan yang telah siap disiang, (laki aku buang sisik sebab time aku buang terluka tangan sikit) perap dengan garam+limau nipis) pas tu goreng

bahan-bahan untuk 3 rasa
tumis.

letak atas ikan...

Pas tu kerabu sotong+ikan bilis goreng

bahan-bahan

dah celur sotong gaulkan semua bahan (sempat gak aku bagi kat mak & metua aku) tak tau apa yang dikomennya. sedap tu, rasanya biasa ja.



makanan dihari cuti yang sedap buat somi terchenta. papa kata "macam ni tak yah makan kat kedai la kalo nak makan siakap 3 rasa no mama.." aku hanya senyum lebarrrrrrrrrr....