Langkau ke kandungan utama

mandimanda

Salam uol... aku kembalik 'memblogkan' diri. Kemarin (ahaday) my papa, adam me & kengkawan tepat keja en papa ke carnival sungai petani. pepagi dah betolak.

Layan cita bergambar.....




Mr Adam?? dia selsema sikit. aku memang risau gak, selsema ni kalo main dengan air lagi la teruk kan. tapi planing dah lama, aku tak boleh la tak bagi dia mandi. kesian plak kat dia. dia ni dah la suka main air.

mudak baru bagun titot

sesampai je orang dah ramai kat luar. kuanter tiket pun tak bukak lagi. lepas 10 minit terus gi beli tiket..



my lil boy wit papa

Memula masuk dalam kolam suka sangat. kaki tu gedik jer main air. dok pelampung cepat-cepat, tak sabar nak main air la katakan.



time ni malu-malu lagi la. muka pun nampak muka baru bangun tido (nasib dia tido time ondeway tadi)



mama over lebey..

dalam 45minit pas tu aku naik bawa Adam sekali. bagi dia relex sikit. suap pncake+nasi lemak isi perut dia. makan tengok air makan tengok air.. tak sabar nak sambung.

ada sekali tu dia bersin (air termasuk sikit dalam idung) keluar abis hingus+kahak dia, aku yang rasa lega. sekurang-kurangnya lega sikit sebab dari tadi meleleh air idung.

luv this picca.. Adam main cak, bila aku ralit ja buat apa-apa, mesti di toleh kelapa tengok aku supaya aku dapat tengok dia.. sangat cumil shayang mama..


my fav.. muka bau mulut anak aku yang wangi sangat. dari dia lahir aku suka bau mulut dia.. sangat wongi... yang bestnya Adam pun biarkan je aku cium mulut dia... ^_^

luv u sayang mama...

suka gambar ni, my luv papa & Adam



suka mandi

muka aku yang malas nak layan tengok perangai orang kat sebelah tu!!!


^_^

dah 2nd rnd, Adam dah sangat keletihan, tengah mandi pun menguap lagi. bagi nyotnyot terus tido... senang ja dia tido..

mama, @#$%&!



lepas 1 jam balik terus.. tq papa bawa kami gi mandi..

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…