Kek Batik Merie

Sampai jugak hajat aku nak buat kek batik ni. memang senang tapi time takde, dengan Adam tak sihat. So Sabtu aku buat jugak. menjadi n sangat sedap.
Bahan-bahan
*2 sb buttercup
*300gm/1pax biskut marie
*1 papan coklat bar
*setengah tin susu pekat
*4 biji telur
*1 sk asen vanila
*200gm coklat ecosave
*2 sb air panas

Cara-cara
1-panaskan air dalam periuk besar, dalam bekar lain (untuk mencairkan adunan) letak ke smua bahan kecuali buttercup. letak kan dalam bekar air panas, kacau sehingga sebati tak nak ada ketul-ketul. dah agak sebai letakkan buttercup n kacau lagi.
2-susun biskut marie ikut cita rasa anda. aku saja tak nak kepak-kepak.

3-lapiskan coklat dan ulangi cara sampai habis.

4-sebenarnya aku cari badam/kacang nak tabur atas, tapi tak jumpa, so aku letak je biskut marie.

5-letak dalam peti ais semalam. makan sejuk-sejuk memang yum-yum...

Selamat mencoba..