Dato Non Home

Salam uols.. ada satu petang tu aku ajak Papa jalan-jalan ke rumah Tok Non ni. kat kampung aku (Sungai Kechil) rumah dia yang ni memang dipebuat untuk 'membolehkan' orang masuk tengok (laluan dibawah rumah dia tu). memang cantik, tapi dalam sungguh.

depan rumah dia (dibawah) ada anak sungai, atas macam ada rumah-rumah jugak. time tu ada macam budak-budak sekolah kat sana.

hujung sekali ada mini zoo, tapi menatang sikit ja. macam kuda, rusa, arnab, ayam kampung, ayam piru, itik, angsa, burung. time sampai zoo tu ada pagar, tebukak, tapi takut gak nak masuk, kot-kot tak boleh. sekali mai dua orang pelerja panggil masuk. kami apa lagi, masuk la... sonok adam tengok menatang kat situ.

sepatutnya gambar di atas ni last sekali sebab time ni kami dah nak balik. mak sempat lagi minta pokok tu nak tanam kat rumah.
Adam sonok tengok aku bagi arnab ni makan daun.

sangat beso, jantan!!

klok klok klok

sarang burung



we ^_^





sangat seronok (mama) kekeke..