Langkau ke kandungan utama

Malas???

salam semua... hemmm lama tak memblogkan diri kan... sori yer... sebenornya ayu bz sikit dengan kerja lately ni.. opismet nak bersalin, ayu kena take over keja dia... dengan sekarang ni ayu selalu dz+nak muntah+tak larat+malas... sekarang ni ayu tambah tak lalu makan, tak leh bau orang masak (tumis) tak boleh banyak makan2 sarat, mesti nak muntah. tak boleh bau perfum bilik n keta pening. so sekarang banyak dok dalam bilik je sebab bilik ayu jauh dari dapur... letih la macam ni.. sabo jer... tak lalu makan, sampai mak pun tegur ayu nampak susut... huhuhu...

cek gigi

kemarin (26.01.2010) gi klinik gigi nak gi chek gigi. sekali tarikh ayu pi salah. sepatutnya esok 28.10.2010. tapi kertas yang ada kat ayu no 8 dia tulis cam 6. so bukan salah saya.... doc tu bagi juga ayu masuk untuk tidak mempersiakan cuti ayu. so kena cuci aje.. sepatutnya cuci+palam+cabut. esok pagi kena pi lagi tuk palam. cabut tak boleh lagi sebab doc kata sekarang tak boleh lagi, tunggu baby 5-6 bulan baru boleh. doc tu cakap lagi, kalau boleh tahan, tahan la.. ada kes 1 2 bulan dah tak boleh tahan nak cabut juga... tak boleh!!! sebab boleh menyebabkan KEGUGURAN... tak mooooo... lagi pun gigi ayu yang nak kena cabut tu bongsu atas, doc cakap susah sangat nak cabut, risiko? pipi belah dalam ayu akan luka teruk sbb mulut ayu tak leh buka luas, lagi pun gigi ujung... hemmmm macam mana la nanti....

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…