Langkau ke kandungan utama

Honeymoon - part 1

halo halo sayang... nak cita dairy honemoon plak.. wah dengan tak malunya aku nak cita... bukan luaq negara pun, tapi...biaq pi la... nak cita gak... heheheehe... planing 1bulan sebelum kawin beda ni, alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar... Pulau Langkawi 22/12/2009 pagi dalam kul 10 bertolak dari rumah sungai kecik terus ke Jati Kuala Kedah...


ni dalam keta, macam besa la, kami tok leh tengok camera... hikhikhik.. dalam nak sampai ada budak laki 2 orang ketuk cermin tingkap, 'bang nak pi langkawi ka? jom kami bagi paking.." ewah budak2 nih.. leh plak macam tu. so kami ikot ja la, tak jauh sangat pun. RM15/day tuk bawah bumbung, RM10/day tak da bumbung. so kami ambik tuk bawah bumbung 3 hari RM45 ayu bagi 40 jek... hahahaha mintak kurang tu...
sampai dalam kul 1.30pm. beli tiket n lepak sementara tunggu ferry kul 2.30pm.. sempat lagi encek somi layan forum kat rockapak.org :p aku jugak tak sempat layan Forum Cari...


kami nek yang ni...
tulis jek 2.30 tadi dok dalam ferry kul 3.30. apara!!!!



sampai dalam 5.50pm. terus cari sham tuk ambik keta yang booking... cari Tanjung Malie Resort kat area Pantai Cenang... sesat punya sesat jumpa jua akhirnya...

bilik kami seaview... last sekali...

rehat debuq debaq, siap2 jalan-jalan cari makan... kat area resort ajek... servic lambat, pas tu dah makan separuh tomyam baru mai... semua ni 25 hengget
pas makan terus ke Helang saja pi sebab tak da planing apa2 tuk malan tu... apa lagi pozing time...
pic bawah ni nampak pewutkus kemoncetankan.. tapi sebenonya tak pun... angin kuat... huhuhu
tanyang bag lagik... ish ish sih... orang tengok mesti kata macam aku dok kata kat orang
"ori ker??"


Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…