Kisah sedih...

salam suma..... (versi sedih)

selama ni adam demam 5 hari... dipendekan cita, tadi masa tengah menyusukan dia, aku usap kepala dia, sambil usap aku rasa kat rambut dia macam ada 1 isi lebih, masa aku nak tarik sikit adam terus nagis... aku dah saspek ada benda ni, tengok2 nah hambik! ada cekenit.
cekenit ni lebih kurang macam kutu la. cekenit ni ada kat kucing... rumah mak aku memang ada kucing (si putih) kalo masuk rumah ja suka garu2 (sejak kenal betina si kucing pelarian). aku pernah bagi tau kat abah bawa dia pi kat pejabat abah, sekurang2nya tak da la dok buang cekenit ni lagi...

memang aku tak jangka langsung cekenit ni yang gigit adam sampai demam. aku pernah kena 2 kali, demam 3 hari wes... sakitnya sampai sekarang rasa gatai lagi... ada gak aku nampak adam garu tepi kepala, aku tak bagi la sebab sambil garu dia nagis...

sori sayang mama, mama tak kelebek (tengok) betul2.. hari aku ada aku sembang dengan mak nak bawa adam potong rambut, kalo potong awal tentu nampak dah... masa aku sikat rambut tak perasan pulak, tapi ada dia ek ek... hemmm sori sayang mama...


ni la gambarnya, yang proses mak (pegang adam), aku (ambik gambar), papa (pegang pengetip) abah (pegang rambut), maksu makcik (tukang tengok)