Selasa, 26 April 2011

Flu + fever

Assalamualaikum... Cita hari ahad...

sepanjang tengahmalam mudak ni asyik ek ek ek... bagi nyot2 mau, dah nak lepas, bagi putin tak mo dah, nak nyot2 jugak, sepanjang malam nak kena mengiring. dalam jam 6am nyot2 tak mo putin tak mo, ek ek sambil mata pejam, aku tepuk peha dia, terkena kat tangan, dalam hati ("ya Allah panasnya tangan dia..") terus aku bagun kejutkan n en papa yang baru pas ngigau.. (kekekeke). mak tok & tok wan pun bagun gak. bagi makan ubat yang sedia ada kat rumah (ubat kena cucuk ari tu).

tok wan buka baju dia, bagi kena kipas (dalam hati aku "sejuk budak tu, bukan kena bagi pakai baju tangan panjang ke bagi berpeluh?") terus mak abah aku cita time arwah abang aku masa kecik2 dulu, dok hospital, doc buka kipas, tuam air sejuk kat badan wes... aku pun ikut ja (tapi tak tuam pakai air sejuk k, air paip aje) nasib ada la tido rumah mak aku, leh depa tengok2kan..

tengahari tu aku ngan adik aku bawa pi hospital terus. napa tak pi klnik? klinik swasta hari ahad banyak yang tutup, lagi pun klinik sekarang masih pakai lagi ubat refill lagi, kalo hospital @ klinik kerajaan dah tak pakai ubat refill (ada penambahan). lagi pun puas hati. so terus aku pi kat emergency, tak ramai pun ada 3 orang je.

masuk2 ja dia nagis terus, sebab ada budak kat tepi dia kena cucuk nagis, dia pun apa lagi, join sekali la.. doc terus tanya "dia kerap nagis ka?" tak, anak aku buat mcm tu, pas tu aku cakap "tak, dia tengok budak sebelah ni nagis" budak2 kan macam tu... lagi pun bilik tu ada 10 orang kot campur dengan nurse sekali, rimas ramai2. sambil dibekalkan mainan petak dia tu, doc check, tengok flu pun tak baik lagi, doc kata flu memang lambat baik, tapi ni dah nak masuk 4week hokeh!!!! napa la anak aku ni... lepas check dok pesan "lap dia dengan air paip, tiap setegah jam, sampai kemalam, kalo buat selalu dalam 1 hari boleh baik dah & bf teruskan, memang baik untuk baby" ^_^ pastu kena ubat masuk montot la... tiyak gak, tapi sat ja... sekarang ni tak sampai 10 saat nagis pun air mata menitik dah... sian dia...

tima kasih mak tok belikan tampai tu...
tengok la, putin jatuh, mulut pun jadi mcm tu...


DAY 2

nampak dah ok, senin aku coti, time makan ubat makin lama makin tak mau dah la, siap pandai geleng kepala & tolak tangan dah, mulut tutup rapat ja...
ni gambar semalam selepas loncat2 berpeluh, suka mama shayang...


senyuman yang meluruhkan hati aku...

dah main banyak, letak atas katil, nyot2 terus tido... ngantok sangat...

*abaikan pipi yang sedang membelonkan diri itu (-_-")


mama & papa doakan semoga Allah cepat sembuh shayang...