Isnin, 11 Julai 2011

Resepi Cheese Cupcake

Salam. ni nak kongsi resepi buat kengkawan aku yang rajin masuk blog n fb aku yang beratanyakan resepi cheese cupcake ni. BAHAN

250g Cream Cheese + 2 camca besar gula ising + 200ml susu cair + 30g butter + 2 camca besar tepung gandum + 2 biji telur + esen vanila + biskut oreo

CARA

-Panaskan oven 180c -Masukan kepingan oreo dalam cup -Putar semua bahan (kecuali telur), dalam 30saat dan putar masukan telur sedikit demi sedikit (pastikan cheese tak de ketul-ketul [tapi aku ada gak ketul sikit tapi still ok yer]) -Masukan dalam piping bag dan tuang dalam cup (aku pakai jar pas tu baru tang dalam cup lagi senang, sebab cair) -Pas tu bakar 25minit -Dah siap simpan dalam peti ais (makan sejuk lagi sedap) -Nak makan baru letak wipping (aku beli wipping kedai. bak kata zu senang keja) pas tu hias dengan oreo mengikut citarasa masing-masing yer...

SELAMAT MENCUBA...

*disebebkan blog gelong bila enter aku tepaksa tulis cam ni tau... sori yer.

SEKADAR HIASAN MATO