mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup & dll.
aku : oooo... atu macam mana?
doc : kak bagi ubat, tapi kalo boleh adik beli ubat kat luar sebab ubat kat hoapital ada banyak bahan pengawet, yang luar tak da, dalam berbelah ringgit ja.
aku : selaput ni tak boleh hilang ka?
doc : dia tak kan hilang. pakai ubat titik ni jugak, cuma bagi mata ada segar balik, lagi pun ada luka kat urat mata. (sebenonyer aku tonyoh sakan mata aku semalam tu sebab gatai gila2)



ni la ubat tu, yang ni tuk refresh, RM16.00

ni mata kanan aku, nampak kan? makin naik atas mata itam dah, urat mata yang merah2 tu la buat aku pedih mata.

ni mata kiri aku, sebelah kiri pun dah naik sikit, belah kanan tu lagi la. kalo korang perasan belah kiri ada urat mata mcm beralun, pedih gak kat situ.