Langkau ke kandungan utama

4 months...


11.1.11 pegi check en adam amsyar untuk 4 bulan. ketinggian makin menambah 6 cm dari bulan lepas. so sekarang tinggi adam 67cm. berat tu ja yang menurun. bulan lepas 6.7kg kemarin 6.6kg. berat ya dah turun, aku pun perasan bila dukong dia dah tak berasa 'hantap'. dan aku perasan juga yang dia kurang makan, BF pun kurang, sebab breast aku dah tak selalu cekang. mai 2 3 hari ni ja dia macam pulun minum balik. tengah malam pun minum, kalo tak jarang minum kekadang tak minum langsung time tido malam.
-
kenapa dia jadi macam tu? sebab dia dah suka isap puting pinring. aku ingat lagi masa pantang saja ja aku bagi dia try isap... tak mo pun.. siap luah sebab bila isap tak da susu.

ni bukti dia, masa ni en adam amsyar dah 34 hari. memang dia tak mau, so aku simpan je la...
-
ada 1 hari tu, aku dalam bulan 11 dia cam merengek ja. aku try bagi puting tu balik.. hemmmmm memang dia nak mengigit. tengok la gambar2 kat bawah ni....


masa nak shoot pic dia ari tu pun kena ada...





jalan-jalan sekarang memang kena bawa, nak tido malam ada dalam mulut baru tido lena... start dia iasap puting ni, aku perasan dia kurang minum susu. tambah sekarang dah pandai nak meniarap, lagi la dia kurang minum susu... tapi...............en adam amsyar tak boleh berenti minum susu mama hokeh!!!!
-
korang, aku nak tanya, puting piring ni leh pakai dengan jangka masa berapa lama ek?

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…