Langkau ke kandungan utama

Majlis Akad Nikah - part 2


peace be upon u... wahhhhhhh rasa supan daku hari ni... :p meh ayu buat karangan sikit cita majlis nikah ayu..

Tempat : Masjid Sungai Kechil, Nibong Tebal, Pulau Pinang
Tarikh : 12-12-2009 (Sabtu)
Masa : 11.00am

6.00am
bagun pagi, siap bilik, cuci inai n apa yang patut, kemas bilik & rumah mana yang patut jek. kol zam tuk pastikan dia bangun tido. dah dapat, selepas 3 kali kol. cari baju butang (kemeja tagan pendek)+suar trek+tudung, mandi siap (non bedak :D) dayah dah mai 7.45.
8.30am
tepacak kat serambi mempelai.. masuk kedai, zam tak sampai lagi. dah sampai, dia buat tok tek mengelenter kesana sini. tepat kul 9.00 baru pakai baju & terus mula makeup. abis makeup kul 10. patah balik kat kedai zam sbb lupa nak ambik bantal sila. nasib baik jauh 1km aje.. balik rumah terus. sampai kul 10.20, minta kakak buh henna kat lengan sbb nak pakai gelang tuk batal air sembahyang (sepetutnya zam yang buh tapi x sempat eeeee bencik). bz sikit kat rumah, pujuk mak pi masjid sekali.nasib mak mau...
10.45am
rombongan pengantin perempuan n laki datang serentak.. macam dah janji2 u.. dijadikan cerita pula, serentak dengan rombong pasangan 1 lagi. so masa nikah ayu tu ada 2 pasang pengantin la... masuk masjid je my hubby sembahyang sunat masuk masjid, sweet u...
11.30am
giliran hubby ayu no.2. ok la kan. Alhamdulillah dengan sekali nafas "aku terima nikahnya norfazila binti abdul rahman dengan mas kawin seribu ringgit, tunai" ... AMIN... tika hubby melafazkan akad, air mataku begelenang, sayu ja rasa hati... berbunga hatuku saat itu.. wahhhh bungaan gitewwww... bacaan doa & hubby terus sembahyang Sunat Nikah...
12.00pm
tepat jam ini kami sedang membatalkan air sembahyang. kat belakang penuh dengan sedara-mara dari kedua belah pihak. penggambaran pun bermula... si suami menyarungkan gelang terukir namaku & si isteri menyarungkan sebentuk cincin.. malus2 kena tium.. mak-mak pakat senyum aje... abis tu salam+peluk+cium sedara-mara, mak, abah, kakak n kengkawan. ambik gambar sikit kat dalam masjid, tinggal kami ber3 (sekali dengan azahary). balik pun nek keta dia, katanya berkat n murah rezeki bawa pengantin :)
12.30pm
pozing kat rumah pulak. dalam bilik kus yang dihias indah.. senok... rombongan n family yang lain sedang makan makanan tengahari yang mak dah sediakan.. dah pozing luaq dalam rumah bersama family, serang meja makan terus. so ayu, hubby, azahari, wati & dayah makan best sikit sbb tak gaduh nak bersila, makan atas meja makan. lalat banyak pulok... besa la kampung...
1.45pm
layan tetamu yang ada & yang pulang pulak. letih tapi i gumbira u... suke sangat...
3.00pm
clear. kawan2 ayu last balik. satel semua.. mak, kakak lepak kat bilik belakang yang sejuk. abah rest dalam bilk, abang lepak kat luar makan rambutan dengan dani (baby boy kakak), adik layan lagu kat tv, i n hubby............................ dalam bilik... rest........ huak huak huak.....

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…