Langkau ke kandungan utama

3 hari lagi...

assalamualaikum... tinggal lagi 3 hari tuk saya menghabiskan zaman bujang, begelar cik.. seronok ke alam perkahwinan??? disekeliling saya penuh dengan pelbagi cerita alam rumah tangga, tapi mejoratinya "perempuan akan tak berapa ngam dengan mak mertua!!" macam mana la aku nanti.. harap semuanya ok.. kena belakon ka? aku ni tak pandai sangat nak belakon, kalau tak suka, nak belakon qenyeh pun tak boleh dah.. rajin?? nooooo saya bukan seorang yang rajin, bagun pagi pun kul 9-10 (selepas subuh tido balik) mandi lambat (sebab saya suka buat kerja rumah dulu, sat ni tambah dengan peluh busuk masam). saya tak pandai masak, mak metua rajin masak lauk `sarat`. so tunang pun kuat makan nasi, tapi dia ni goreng telor makan dengan kicap pun tak pa, tapi tak sanggup la nak tengok dia makan macam tu. 1 lagi saya ni seorang yang cepat TERSENTAP!! tehegehkan.. tapi tu la azalinya yang family saya kata... buruk kan perangai.. ada lagi, saya tak boleh orang lain pakai barang saya dengan tanpa izin (kekadang kalo mintak pun tak bagi) eeeeeeee banyaknya perangai burukkkkkk. sebenarnya itulah sebabnya nak minta dok rumah asing dari mana2 family wahai tunang ku...


hari ni mood sedih sangat, semlam tak berapa boleh lelap mata, nagis??? rasa sayu & sedih teringat seseorang yang sama sedihnya dengan ku...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…