Langkau ke kandungan utama

LOVE FINDING TAG

salam.... dapat tag ni dari Mama Ahmad Zuhairie. mekasih zu.. so.. kita mulakan...

1) First time jumpa your hubby bila dan kat mana?
-1st time jumpa masa tu ayu keja kat kedai baju. hubby keja kat kilang lagi masa tu. dia rajin datang ke kedai ayu keja sbb kedai tu dibawah syarikat yang sama dengan kilang hubby keja. so dari situ kami kenai n betukar no hp...
2) Love at first sight?
-yes... malu ii...

3) Who is he when the first time you met him?
-mula2.. hemmm dia kurus je.. tinggi... ada misai n janggut sikit... yang peting MANJA

4)How long it takes for him to ask you out for a date?
-hemmmm rasanya 2 3 week jugak..

5) First place dating?
-tak berapa ingat la sebab banyak tempat pi.. ahaks!! rasanya lepak kat pantai molek.
6) How he proposed?
-emmmm tak ingat la... :p

7) Special date with your hubby?
-05.09.2004 : cinta
-20.03.1982 : beday hubby
-11.10.1984 : beday ayu
-08-08-2009 : engagement
-12.12.2009 : akad nikah :D
8) Changes that he asked you to do?
-sebenarnya encek hubby jenis yang tak kesah apa pun n tak pernah suruh apa2. cuma ayu je suh macam2 :P... wife dia nak gemok pun tak pa. tapi sebagai isteri ayu harus jaga penampilan diri kan...

9) What is about him that you love so much?
-hemmmm papa(panggilan tuk hubby), dia ni manja sikit, tak berapa pandai bab pujuk memujuk silap2 ayu kena pujuk dia balik bila ayu majuk.. penyayang n very caring... anak harapan keluarga (kalo tak da encek hubby kat rumah mak dia tak tau la apa jadik)

10) What is about him that you wish he would change?
-orang laki, mejorati suka letak baju merata. so wahai somi terchenta banyak2 la bawa membantu isterimu ini supaya tak fenin lagik...

11) You will lose your mind and crack your head when he..
-tak on time.. kekadang tu tunggu punya tunggu sampai 1 jam.. eeeeeeeeee gerammmmmmm....

12) You will smile through your eyes for the whole day when he..
-say 'I LOVE U MAMA' emmmm so sweettt...
13) Complete below sentences, "My love towards my hubby is as big as..
-u jump i jump.. wahhhh cam gitu la.. sayang n cinta sangat yang tak terungkap dengan kata-kata...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…