Langkau ke kandungan utama

Sakit....

08.03.2012 10.00pm, Adam jatuh dari kerusi makan. aku tengah suap dia makan nasi sambil main dengan dia. tah macam mana dia mengelak dari aku, sambil dia berdiri, tergelincir kaki kiri dia, terus jatuh terbaring. kepala dia ada benjoi sikit kat belakang. teriak/nagis tu tak tau nak cakap la, aku nyusukan pun dah tak mau sebab sakit sangat-sangat.

Dalam 5minit pastu dia nyusu aku balik terus tido sampai kepagi esok. dia tido sangt lena dan nyeyak. kesian dia. Adam tak pernah jatuh sedemikian rupa, so untuk 1st timenya aku sangat takut sebab melibatkan kepala.. tapi Adam dah ok lepas tu, Alhamdulillah...

Malam tu tido tak pakai baju, sebelum tu dia dah demam, masih lagi pakai baju, lepas dia jatuh aku bukak baju sebab badan dia makin panas. so tido dengan tak pakai baju la.

1 lagi kejadian sebelum tu, time nak balik ke rumah aku, dia duduk atas riba aku, ek pun tak nangis pun tak, time turun keta aku tengok dagu dia calar. sebelum tu en papa ada tegur "kenapa dagu adam tu mama?" terus aku tengok ada calaq!


tengok, merah jugak. korang tau sebab apa? terkena kerongsang kat tudung fareeda aku ni..

kesian la sikecik ni, tapi Adam ni kalo sikit punya sakit tak da hal la, buat dek jer... kucing giget kaki/tangan pun dia ek macam tu je, tak danya nak teriak kuat. lepas tu cium kucing tu balik. boleh macam tu???

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…