Langkau ke kandungan utama

30 sudah

Assalamualaikum...

semalam 20.03.2012 cukup somi ku trechenta en papa 30tahun. waaaaahhhh papa dah ada angka 3, mama belom yer.. masih sweet 21.. kekekeke...

Alhamdulillah, mama doakan papa panjang umur, dimurahkan rezeki yang diberkati olehNya, sihat selalu supaya kuat bekerja menjaga mama dan Adam... U are the best husband in the world!!! "apa macam? syok semalam?" aip aip korang jangan nak pk ape2 hokeh, ai on japan hokeh.. nge ngeh ngeh.

Semalam aku buat kejutan untuk somi kus ini. aku planing dengan adik ipar n mu makmertua kuar makan, kfc je pun. nak gi jauh-jauh malas aku. dah nama pun hari keja nak balik lewat buat badan letih ja. so dari rumah aku ke rumah metua dalam 10-15 minit, kfc tu 3 minit dari rumah metua aku. senang khen?

Planingnya kul 8pm nak kuar rumah, sekali aku tengok dalam bilik sembahyang dia tido rupanya. lepas solat maghrib dia kata letih nak baring sat. ok, masa tu dah kul 7.55pm. aku dah mandi (sambil tengok cita atas nama cinta) basah abis mandi tadi sampai kering la. baru gi pakai baju. dia nak melepas plak dah.... masa tu kul 8.10 dah. depa nun dah siap tunggu dah sebab aku cakap 8.15pm siap terus nak pi ambik.

Dalam 8.20pm kuar rumah. jenuh aku sorok cake. (tiramitsu aku chees cake aku tempah kat parit buntar, tengahari pi ambik.. fuhhh mencabar) masuk keta en papa tanya aku,
en papa : kita makan kat na suk? (suk panngilan dari dulu bermaksud bucuk.. aww)
aku : emmmmmm
en papa : kita pi kedai tomyam kat taman ni dah la
aku : emmm nanti la kita jalan dulu... (aku buat-buat tengok hp, adik ipar aku kata dah siap.)
aku : kita pi rumah mak, mak nak bagi lauk apa tah.
en papa : ha?? rumah mak?? lauk??? ok.. (jelingan semacam, aku sangat memahami jelingan itew.. kekekeke)

sampai je depan rumah mertua aku dia heran, depa dah tunggu kami depan pintu pagar rumah. kekekeke.. en papa sangat terkojut. "aik mak buat apa kat luar" dia tanya aku. "ok kita bawa mak sekali la makan kfc..." qenyeh/senyum lebar laki aku sorang ni....

hepi besday suk...

wit we ols punya honey madu..

my mertua n adik ipar

en papa & mak


tiramitsu cheese cake

cheeseeeee

korang nak tau peel anak aku ni, dah pandai ambik gambar sendiri hokeh. tengok je la pic kat atas ni.

dan feveret dia kalo jumpa penyapu kat mana-mana pun. ari tu dia tunjuk perangai ni kat opis aku, ni dia tunjuk kat kfc. dia ronda 1 kfc tu sambil bawa penyapu tu. tak kira melayu cina suma tengok dia sambil senyum...

sampai pekerja kfc tu minta la punya dia dok main. budak tu nak menyapu, so kena bagi jugak la. lepas tu apa lagi. melalak la anak aku... ish ish Adam Adam...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…