Selasa, 6 Mac 2012

c e r i t a s a b t u

Assalamualaikum...

haluuuu... update di hari selasa (semalam aku cuti Adam demam), korang tengok aku suka post makanan kan? korang jangan ingat aku ni pandai masak hokeh! aku hanya seorang yang hanya pandai makan & komplen ajek... tak cayo? tanya en papa.. kekekeke...

Aku ni nama je orang penang tapi gulai/kari tak pernah buat (penah 1x time sekolah menegah dulu abah suruh, sekali out terus) so untuk kali pertamanya (yang menjadi sikit) aku berjaya buat peberet aku en papa n Adam Amsyar hokeh!! dia pun suka makan kari... aku masak ikan temenung/kembong + kacang bendi + tomato (daun kari minta kat rumah sebelah kekeke)... aku pakai susu cair, tak pakai santan. walopun rumah mak aku melambak nyok/kelapa mak aku mengajar anak pakai susu je. senang n tak banyak lemak macam santan. tapo ofcoz la santan lagi sodap khen....

Malam aku buat bendi goreng belcan+kicap. ni resepi mak aku. tak tau plak mak aku dapat mana. en papa pun 1st time makan. aku pun suka.. sedap.. korang try la.
resepinya cuma ada bendi+kicap+(bawang putih+cabai burung=tumbuk)+belacan & air jer ok... try la...

ini cuma kobis goreng + biji sawi. kalo gi nasi kandar mesti ambik... sedap... pastikan biji sawi digoreng kering dulu, baru wangi.

Ok, dah bab masak. nak cita kejadia pada hari jumaat plak. balik rehat tengahari kul 12 mak aku nak gi makan kenuri aqiqah kat rumah mak aku tu. aku bajet balik awal la. sekali kul 2.50 pun tak balik lagi, so tak de jalan lain melainkan bawa Adam mai pejabat aku la. nasib la 10minit je perjalanan, Adam pun minum susu diam je. untuk pengetahuan korang Adam tiada baby seat dari dulu. aku meriba je...

So cara aku, aku bagi kerusi sebelah pemandu baring n bagi susu je kat dia. kebetulan masa tu dia memang sangat mengantuk. dah nak sampai opis time aku nak park keta dia dah mula bagun tarik baju aku nak duduk atas aku. so aku dengan teranya pandai parking tau...



so inilah gambar beliau berada di pejabat aku. helooo masuk-masuk je pejabat aku di terus melulu ke 1 tempat dia mana tempat itu ada penyapu n penyodok. memang terbawak-bawak perangai itu ke pejabat mama yer.... semoga jadi anak yang baik ye sayang.. amin...