Adam + Masak Ayam

Assalamualikum...

Cerita Sabtu lepas, setelah awning bumbung rumah dah siap, umah aku nampak teduh sikit. Alhamdulillah, makin murah rezeki kami sekeluarga... so ada ada bumbung pagi kalo Adam nak mandi kat luar pun dah ok. Tapi dalam pengawasan yer. pintu pagar tetap berkunci. ikit hati nak je pasang pakar tinggi-tinggi biar orang tak leh panjat masuk rumah kita. banyak dah kes budah hilang sekarang ni. naik takut aku.

So pagi tu dalam 10-11 pagi aku bagi dia mandi kat luar. aku bentang tikar pas tu letak timba kecik (sori yer nanti ma beli kolam kat Adam yer) seronok dia. 20-30 minit gak dia mandi. sebenarnya saja aku bagi dia mandi lama sebab badan dia panas macam nak demam balik.

tu dia....
+ payung kecik sebab ke jugak matahari.. mak sayang anak oooiii...



muka tak mo senyum... lepas snap terus senyap.. ate, macam mana nak buat?

Sambil dia mandi aku sempat gak masak, sambil mengoreng lari pi tengok dia, sambil menumis larik dok kat dia, sampai siap masak... Alhamdulillah menjadi ayam masak merah aku...