Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac, 2011

Barang nak letgo

RM15 saiz M-L
RM10 saiz S-M
(kain tebal)
RM10 saiz S-M
(kain tebal)

RM7 saiz S-M
(kain tebal)

RM10 saiz M (tak pernah pakai)

kebaya aku beli RM200
RM30 saiz L-XL
tak besa pakai (kulit aku jadi miang pakai baju benang tekuar ni)

kebaya aku beli RM150
RM50 saiz L-XL
besa pakai 1 kali sahaja (time kakak aku kawen)

kebaya aku beli RM300
RM100 saiz L-XL
besa pakai 1 kali saja (time malam kak aku potong kek)

*harga tak masuk dengan pos ya
*kepada yang berminat, komen @ email norfazila_jps@yahoo.com.my @ sms aku pun leh 012-4115214

Adam Amsyar Foods

Salam...sekarang ni dah memang kompom bagi en adam amsyar makan dah... aku tak masak bubur nasi lagi kat dia (tak da masa sebab masak lama kan)semua yang dibawah telah aku bagi en adam amsyar makan... selang seli la, kalo benda tu hari2 tak syok plak kan..


Nestlé® CERELAC® Infant Cereal Rice & MilkNestlé® CERELAC® Infant Cereals Stage 1 makes it easier for you to gradually introduce solid food to your child.


Nestlé® GOLD® Infant Cereal Rice with Apple & CranberryNestlé® GOLD® Infant Cereal is made from delicious fruits and specially formulated ingredients and enhanced nutrients to give your child the nutrition he needs during these early years.
PEBERET EN ADAM AMSYAR YA...
Nestlé® CERELAC® Infant Cereal Brown RiceThe mild tastes of Nestlé® CERELAC® Infant Cereals Stage 1 make for a gentle move from a milk-only diet.
Nestlé® CERELAC® Infant Cereal Rice & Mixed FruitsNESTLÉ® CERELAC® Infant Cereals Stage 2 introduces more new tastes to help develop your little one's taste …

Jom heboh

@ Batu Kawan
kami kul 7 lebih.. banyak dah kedai yang tutup
aku pun tak da la kenan apa2,sambaq holick ja..

masa ondeway pi tak jem balik pun tak jem...

layan cita bergambar...
en adam tak da mud nak senyum petang tu, heran dok tengok bagun dari tido ramai sangat orang keliling dia..

wah.. sangat retuja tengok en rabit..

tak tengok konsert, dengaq 3 4 lagu jek..

^_*

Cooking!!!!

aku dah padai masak dah sekarang.. wakakaka...
kat dapoq, banyak kertas RESEPI tergantung..
hehehe senang la nak masak, tapi kalo benda yang sama
masak 2 3 kali dah tak yah tengok resepi dah..
bihun, bukan aku buat.. hahahaha.. kak sebelah rumag bagi balas bekas aku bagi spageti aku bagi ari tu..

yang ni aku buat ayam + daging masak merah

yang ni aku buat semalam, banyak gak, dapat gak bagi kat mak sebekas, mak ,abah, adek & en asben puji kata sedap.... wah... i suka i suka i suka..

ni special, nasi goreng ikan bilis... memang sedap... (pakai perencah ikan bilis.. hahahaha)

Dapat Pahala

BELANJA ISTERI : DAPAT PAHALA BERSEDEKAH
"Setiap suapan nasi yang isteri makan, suami akan dapat pahala.. Pahala bagi isteri dia makan.. Jadi, jangan marah kalau isteri makan banyak, suka makan..insyaallah, ada pahala untuk suami.." Ustaz Kazim
so

for my asben, ampunkanlah binik mu yang KUAT makan ini... berilah ku makan makan dan makan lagik...
terima kasih
memberi ku rezeki yang halal...
( - _ *)

Diet for BF

Diet untuk wanita sihat yang menyusui

Apa yang anda dan bayi anda perlukan semasa menyusui?
Sesetengah kalori yang diperlukan untuk penghasilan susu badan dibekalkan oleh simpanan lemak badan semasa kehamilan. Walaubagaimanapun, kalori tambahan diperlukan melebihi had pengambilan pra kehamilan anda untuk memberikan tenaga yang secukupnya untuk membekalkan keperluan bayi anda yang sedang membesar. Apabila anda mula mencerai susu dengan bayi anda, keperluan kalori anda akan kembali ke tahap pra kehamilan secara perlahan.

Kajian terbaru mencadangkan bahawa tambahan sebanyak 300-400 kalori sehari sudah cukup untuk wanita yang menyusui semasa tiga bulan pertama.

Apa yang perlu saya makan?
Anggap penyusuan badan sebagai motivasi berterusan untuk mengikuti diet yang sihat sepertimana yang anda ikuti semasa kehamilan. Fokus ke atas pengambilan bijiran penuh seperti nasi perang dan bijiran, buah-buahan dan sayur-sayuran segar dan makanan yang memberikan banyak protin, kalsium dan zat besi (dan sep…

Engagement

cita basi dah, tapi aku cita juga... sabtu lepas SIL aku betunang ngan orang kolompo... jauh datang, tapi dari N9..


ni la adik en papa.. hantaran untuk pihak lelaki, utk pompuan aku tak sempat plak..

ni la en tunang ni, zakwan..
we, hepi family... ^_^

Makanan bayi

Bilakah masanya selamat untuk saya memberikan bayi .... ?

Terdapat banyak kekeliruan tentang bilakah selamat untuk memperkenalkan sesuatu makanan untuk bayi. Ibu yang mula memperkenalkan pepejal awal kepada bayi mereka sering mendengar rayuan menderu-deru “telur tak boleh, kacang tak boleh, buah sitrus tak boleh, gandum tak boleh, kismis tak boleh, kiwi tak boleh”, dan senarai pantang larang ini kian bertambah. Kadang-kala nasihat yang diberikan khusus untuk bayi yang mempunyai kesulitan tertentu, contohnya, bayi dari keluarga yang mempunyai sejarah alergi yang ketara, langsung diterima dan digunapakai untuk semua bayi. Jika keluarga anda menghidapi penyakit asma, ekzema atau alergi makanan, adalah baik jika anda berbincang dengan doktor keluarga untuk mengetahui sama ada bayi anda perlu mengelakkan makanan tertentu untuk masa yang lebih panjang.


Gandum, oat dan lain makanan mengandungi gluten
Risiko dijangkiti penyakit seliak berkurangan jika anda menghindarkan dari mengambil makanan m…