Langkau ke kandungan utama

Adam Amsyar Foods

Salam... sekarang ni dah memang kompom bagi en adam amsyar makan dah... aku tak masak bubur nasi lagi kat dia (tak da masa sebab masak lama kan) semua yang dibawah telah aku bagi en adam amsyar makan... selang seli la, kalo benda tu hari2 tak syok plak kan..


Nestlé® CERELAC® Infant Cereal Rice & Milk Nestlé® CERELAC® Infant Cereals Stage 1 makes it easier for you to gradually introduce solid food to your child.



Nestlé® GOLD® Infant Cereal Rice with Apple & Cranberry Nestlé® GOLD® Infant Cereal is made from delicious fruits and specially formulated ingredients and enhanced nutrients to give your child the nutrition he needs during these early years.
PEBERET EN ADAM AMSYAR YA...

Nestlé® CERELAC® Infant Cereal Brown Rice The mild tastes of Nestlé® CERELAC® Infant Cereals Stage 1 make for a gentle move from a milk-only diet.
Nestlé® CERELAC® Infant Cereal Rice & Mixed Fruits NESTLÉ® CERELAC® Infant Cereals Stage 2 introduces more new tastes to help develop your little one's taste buds.
Nestlé® CERELAC® Infant Cereal Rice & Mixed Vegetables Nestlé® CERELAC® Infant Cereals Stage 2 – another step forward in your little one's journey of nutritional discoveries.


yang baru sampai semalam... nestle pos, dapat 5pax + resepi dari maggi... tqvm NESTLE



ari tu ada gak aku campur sayur, nakpak sedap jek dia makan..



ubi ketang



carrot



bunga kobis



asparagus


ha... tengah makan...

mudak momot lah...


sampai juling bijik mata dok tengok kaler2 kat sudu tu...


makan lah sayang... apa saja untu musyuk mama...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…