Langkau ke kandungan utama

Kenuri

peace be upon u
26/03/2011 rumah aku buat bacaan yasin + kenuri arwah abang & arwah abah (mertua) + masuk rumah baru KAMI bertiga...
berdua ja sebab orang PEERTAMA sedang ambik gambo.. kepada en papa, ampun yer tak sempat nak begambo kita bertiga.

Tuan qomah kedua... ^_^

abah aku yang qenyeh tengok 2 menantu dia buat kija... hahahahaha..

keadaan2 sebelum orang makan.

teserlah khemah jkr... kui kui kui...
yang dalam rumah sedang baca yasin...


seramai 30orang kg mak aku sedang baca yasin, aku nak baca gak, tapi tak sempat disebabkan kebizian menjadi tuan qomah..

Alhamdulillah, selesai, RIBUAN terima kasih buat makcik2 kg sungai kechil yang sudi datang baca yasin diteratak cek...


makanan yang diimport khas dari orang PENANG & N9... tak sompat nak ambik gambo makanan.
.

MENU
  1. Daging rendang keling -mak aku
  2. Ayam rendang kuning N9 -metua aku
  3. Gulai ikan kering -mak aku lagi
  4. Kerabu pucuk paku+togeh+kerang -dan mak aku jugak
  5. Temikai -sponsor BIL (abg long)
  6. Air Ais Sarsi
  7. Kuih bengkang pandan -sponsor wati <--- tqvm ling
  8. Kuih dangai -by kak ina
  9. Kuih kosui -metua aku

anak buah en papa sendang menyantap... kena makan bawah, bagi yang tua makan atas hokeh...



2 anak teruna aku tido keletihan orang bawa dukong pi mai...


BFF aku, kurang sorang ja, na bucuk gak tak mai disebabkan kebizizan kerjaan... terima kasih hampa sudi gak mai joh2..


putri manja aku sorang ni fever plak, sian dia, bubur mcd pun makan tak abis... sapa perabih putri? mama ka abah?

gamit ina, nak gediks, lama tak megediks...

ina, watie, aku.... ^_^
.
.
.
SEKALUNG PENGHARGAAN
kerana memurahkan rezeki kami beli rumah
Allah SWT
orang kuat yang bertungkus lumus dari hari jumaat sampai kemalam
en papa
mak
abah
kakak
abg wan (BIL)
kema
irah
makcik-makcik yang baca yasin
family metua

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…