Langkau ke kandungan utama

Sakit lagi


salam korang...
huhuhuhuhu.. sebenarnya aku rasa sakit ni dari kemarin (time kija lagi) masa tu sakit sikit jek.. semalam masa bagi en adam pakai baju pas mandi, montot (kiri) aku rasa semacam ja sakit. kena dok senget sebelah... mai malam langsung tak leh duduk, kompom kena senget tak pun duduk kedepan, tak leh sandar... aku suh en papa tengok, tak da lebam tak da merah cuma kulit tegang, bengkak n rasa keras + sakit... baru aku ingat, tu tempat aku kenan cucuk DEPO ari tu... time tido plak mudak tu buat hal.. ngantok, tapi dok guling 2 tak mau tido, yang aku ni dah la montot sakit.. en papa?? leh tengok je la, nak tolong buat apa pun, cuma aku minta sapu minyak angin kot boleh ok... hemmm sampai ke tengah malam, kalo aku nak mengiring sebelah kanan mesti tak leh, kena meniarap terus.
mai pagi ni lagi teruk, pi opis masa naik tangga memmang terasa gila.. memang tak leh tahan, so kul 12thr tadi aku ke klinik kesihatan tu. jumpa nurse, (sampai 5 nurse berkumpul) tak tau nak kata apa kena dengan bontot aku ni.. akhirnya aku jumpa doc syakiroh (doc time peknen aku dulu) dia minta nak tengok, so dia memang kata ada ketulan keras n panas, apa kenama tah dia sebut tadi nama bengkak tu tak ingat dah aku..
so aku minta mc tuk esok, dapat dengan hari ni sekali (baik tak aku hari ni aku masih di ofis??) nak buat macam mana, nasib la budah sambilan kan.... kena la makan ubat tahan sakit diclofenac sodium & antibiotik amoxycilling kena abis.. wajib!!! minggu depan kena jumpa doc balik, dia nak tengok makin ok ke makin teruk... minta-minta cepat sembuh... amin...
hemmm kenapa la montot aku ni... kalo kerana enjet tu, kesian la aku, melainkan lepas ni aku tukar cara perangcang lagi, ikut hati aku nak pasang ja, terus tak yah risau...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…