Cuti 4 hari...

salam...

lama tak update blog.. tapi tak sempat bersawang lagi.. aku cuti 4 hari, sabtu, ahad, isnin selasa.. sabtu ke dewan sri pinang, ada kenuri kawin.. cc en papa adik dia kawin).. makan, boleh la... tengok pelayang suma bangla, tapi ada sorang pakcik (toke katering kot) dok pi mai pi mai... pakai jubah putih, dengan bangganya lekat lambang 'pas' kat dada... hemmm aku bukan nak kutuk, tapi tak yah la nak tunjuk walo 'umno' sekalipun, dah la pakcik pakai pekerja bangla, kalo melayu tak pa la jugak... makanan dah la tak sedap mana.. kepada cik2 yang nak kawin nanti, ini nasihat dari ahkak yang berpengalaman hal2 katering,

no 1, kalo nak pilih katering jangan la pandang pada luaran ja, nampak dalam catalog cantik terus terpikat, siap ada baju untuk mentara, tapi kena pi rasa dulu masakan dia. tak pun pi kenuri yang katering tu buat (kalo kenuri tu dijemput).

no 2, kalau tengok ada kek nampak lawa, pastikan kek yang sampai hari kenuri tu lawa jugak.

no 3, pastikan pada hari kenduri anda katering tu tak masak untuk kenuri lain, kalo ada 2 (termasuk kenuri anda) itu boleh diterima. kalo tak boleh tengok la nanti tak sampai jam 2pm lauk tinggal kuah aje (dari pengalaman sepupu).

no 4, selalunya katering akan ambil 100 talam 1 canopy, kalo harga katering tak termasuk dengan canopy itu dah dianggap mahal yer.. dan

no 5, kalo boleh jangan la pilih jauh2 katering tu, kalau perjalan ke rumah anda setegahjam tu ok la, kalo makan ms, nanti cuba fikir balik, takut tak lauk tak cukup? lauk lambat hidang? rombongan pengantin lapar? muka pengantin dah macam cokodok basi, masa tu sapa yang nak menyesal? haaaa tu baru bab katering tau...

so kepada bakal2 pengantin. tanyalah kepada orang yang baru kawin dan tanya apa yang kurang pada hari kawin diaorang tu...

aku yang nampak macam bunga matahari... kembang dan kiambang..
en adam amsyar ralit tengok burung merak yang cumil...

Dengan perjanjian aku ari tu dan en papa, kami ke MLO di Dpiazza (area belakang PISA). sebenarnya aku memula silap jalan, masa nak U, baru nampak bangunan coklat ni, terus aku tunjuk bangunan ni... nasib tak pi jalan salah nun, kalo tak tobat tak jumpa dah.. tingkat 3 bagunan ni.. (see my vivoc?)


memula naik tangga, aku kata dalam hati, biaq betui? jenuh nak naik tangga, rupanya ada lif.. kekeke...

dah masuk kedai kak shedah, tapi sayangnya dia tak ada, dia adqa di istambul.. so aku memandai la... ada pekerja 2 orang yang membantu...

try S3, sebenarnya aku ada try unimom, yang tu tak tarik kuat macam s3, kecik, boleh buh bateri lagi.. harga murah 2 3 puluh dari s3.. aku mereng gak nak pilih yang mana sa pun tak tau.. so aku minta pendapat kak shedah dia rekemen s3 sbb heavy duty sikit s3 dari unimom, lagi pun unimom produk baru di malayasia, baru 1 bulan, tak tau la apa negetifnya...

my luv....


en papa sabar menanti sambil layang penang free wifi

en adam sabar (dalam mengamok mengantuk) sedap lena...

1 jam jugak aku dok dalam kedai tu, tup tup masa turun, budak2 ni dah tarik pintu.. masa tu kul 5, kedai tutup jam 6.. hemmm budak2 besa la, bos tak da balik la awai...
ni dia!!!! RM329.80

pas tu besa la.. aku ni bukan nak balik awal.. ajak en papa melencong, pi c4 ajer.. kebetulan pelakon nur kasih ada, tak pi tengok pun, dengar ja...

suka adam dok dalam ni.. memang saiz dia la.. aku memang teringin nak beli menatang nih, tapi kalo dapat rumah tepi lagi syok kan.. hemmm tengok la nanti kalo dapat duit dari langit.. kekeke...



siap lambai kalah prince william...