Langkau ke kandungan utama

Cuti 4 hari...

salam...

lama tak update blog.. tapi tak sempat bersawang lagi.. aku cuti 4 hari, sabtu, ahad, isnin selasa.. sabtu ke dewan sri pinang, ada kenuri kawin.. cc en papa adik dia kawin).. makan, boleh la... tengok pelayang suma bangla, tapi ada sorang pakcik (toke katering kot) dok pi mai pi mai... pakai jubah putih, dengan bangganya lekat lambang 'pas' kat dada... hemmm aku bukan nak kutuk, tapi tak yah la nak tunjuk walo 'umno' sekalipun, dah la pakcik pakai pekerja bangla, kalo melayu tak pa la jugak... makanan dah la tak sedap mana.. kepada cik2 yang nak kawin nanti, ini nasihat dari ahkak yang berpengalaman hal2 katering,

no 1, kalo nak pilih katering jangan la pandang pada luaran ja, nampak dalam catalog cantik terus terpikat, siap ada baju untuk mentara, tapi kena pi rasa dulu masakan dia. tak pun pi kenuri yang katering tu buat (kalo kenuri tu dijemput).

no 2, kalau tengok ada kek nampak lawa, pastikan kek yang sampai hari kenuri tu lawa jugak.

no 3, pastikan pada hari kenduri anda katering tu tak masak untuk kenuri lain, kalo ada 2 (termasuk kenuri anda) itu boleh diterima. kalo tak boleh tengok la nanti tak sampai jam 2pm lauk tinggal kuah aje (dari pengalaman sepupu).

no 4, selalunya katering akan ambil 100 talam 1 canopy, kalo harga katering tak termasuk dengan canopy itu dah dianggap mahal yer.. dan

no 5, kalo boleh jangan la pilih jauh2 katering tu, kalau perjalan ke rumah anda setegahjam tu ok la, kalo makan ms, nanti cuba fikir balik, takut tak lauk tak cukup? lauk lambat hidang? rombongan pengantin lapar? muka pengantin dah macam cokodok basi, masa tu sapa yang nak menyesal? haaaa tu baru bab katering tau...

so kepada bakal2 pengantin. tanyalah kepada orang yang baru kawin dan tanya apa yang kurang pada hari kawin diaorang tu...

aku yang nampak macam bunga matahari... kembang dan kiambang..
en adam amsyar ralit tengok burung merak yang cumil...

Dengan perjanjian aku ari tu dan en papa, kami ke MLO di Dpiazza (area belakang PISA). sebenarnya aku memula silap jalan, masa nak U, baru nampak bangunan coklat ni, terus aku tunjuk bangunan ni... nasib tak pi jalan salah nun, kalo tak tobat tak jumpa dah.. tingkat 3 bagunan ni.. (see my vivoc?)


memula naik tangga, aku kata dalam hati, biaq betui? jenuh nak naik tangga, rupanya ada lif.. kekeke...

dah masuk kedai kak shedah, tapi sayangnya dia tak ada, dia adqa di istambul.. so aku memandai la... ada pekerja 2 orang yang membantu...

try S3, sebenarnya aku ada try unimom, yang tu tak tarik kuat macam s3, kecik, boleh buh bateri lagi.. harga murah 2 3 puluh dari s3.. aku mereng gak nak pilih yang mana sa pun tak tau.. so aku minta pendapat kak shedah dia rekemen s3 sbb heavy duty sikit s3 dari unimom, lagi pun unimom produk baru di malayasia, baru 1 bulan, tak tau la apa negetifnya...

my luv....


en papa sabar menanti sambil layang penang free wifi

en adam sabar (dalam mengamok mengantuk) sedap lena...

1 jam jugak aku dok dalam kedai tu, tup tup masa turun, budak2 ni dah tarik pintu.. masa tu kul 5, kedai tutup jam 6.. hemmm budak2 besa la, bos tak da balik la awai...
ni dia!!!! RM329.80

pas tu besa la.. aku ni bukan nak balik awal.. ajak en papa melencong, pi c4 ajer.. kebetulan pelakon nur kasih ada, tak pi tengok pun, dengar ja...

suka adam dok dalam ni.. memang saiz dia la.. aku memang teringin nak beli menatang nih, tapi kalo dapat rumah tepi lagi syok kan.. hemmm tengok la nanti kalo dapat duit dari langit.. kekeke...



siap lambai kalah prince william...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…