Selasa, 11 Disember 2012

Nasi Ayam Mak Tok

Assalamualaikum...

Ahad hari tu aku buat Nasi Ayam... menjadi wes.. alhamdulillah.. sebenarnya ini 1st time aku try buat Nasi Ayam sebab my somi cakap "ma, nanti ma try la buat nasi ayam.." ok dan setelah beberapa bulan selepas itu aku buat jugak walo pon tak pandai.. sms mak n kakak ok tanya resepi, dan resultnya aku pakai resepi mak...

biase je cuma tang perap ayam stail mak aku suka.. campur sos cili + kicap / sos tiram + bawang beso, putih, halia tumbuk perap ayam yang rebus tu..

pas tu sos kicap dia, ambik yang sos perap tadi, tumis n tambah la apa yang patut untuk kesedapan citarasa masing-masing yer... tu la resepi mak ai.. sedap...


sup aku buat sup biasa ja, rebusan ayam compur ubi n daun sup.. letak sikit kiub ayam...

 ni la sos kicap tu.. memang sedap makan dengan nasi...

siap sudah untuk dimakan...