Langkau ke kandungan utama

MAJLIS PERNIKAHAN ZAKIAH ANAS (EKSKLUSIF)

kredit from blog mazidul
 

Selamat melayari bahtera rumah tangga dan semoga kekal sehingga ke akhir hayat. Kepada semua pembaca blog ini, marilah bersama mendoakan kebahagian mereka bersama keluarga.

"Assalamualaikum! Di mana?," soal saya.

"Sedang bersarapan pagi di Sunway Damansara," balas sahabat saya, Zakiah Anas.

Sebelum itu, Zakiah menghantar pesanan ringkas menjemput saya untuk menghadiri majlis akad nikahnya di Masjid Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.

"Siapakah antara tetamu bakal hadir?," tanya saya.

"Kaum keluarga dan rakan terdekat, lebih kurang lima puluh orang kesemuanya," balas anak bekas anggota polis itu. 

Zakiah anak kelahiran Bagan Serai, Perak dan anak bongus daripada enam adik beradik dan graduan Komunikasi Massa, Universiti Teknologi Mara, UiTM Shah Alam.

Berpakaian serba putih, Zakiah dan pasangannya, Raja Shahrul Azmi Raja Sahar, 42 tahun, kemudian dinikahkan oleh kadi, Haji Mohd Arip Johdi dengan masa kahwin RM13,500 tunai.

Dengan sekali lafaz, mereka disahkan sebagai pasangan suami isteri pada jam 11.35 pagi, diwalikan oleh abang Zakiah, Mohd Adnan Anas.

Berikut wajah Zakiah saya rakamkan beberapa saat selepas berstatus isteri.


Turut berada di sisi Zakiah, ibunya, Enon Puteh Lan, 83 tahun dan adik-beradik.

Alhamdulillah majlis berjalan secara lancar dan wajah pasangan selesai diijab kabulkan kelihatan berseri. Saya berpeluang mengucapkan tahniah terawal kepada mereka berdua.


Azmi juga berasal dari Perak dan pernah bersama Zakiah menuntut di institusi pengajian tinggi sama dalam jurusan Pelancongan dan Pengurusan Hotel.
Beberapa selebriti turut hadir menyerikan majlis terbabit.


Dalam perbualan melalui telefon semalam, saya turut berpeluang mencungkil beberapa fakta secara eksklusif. 

"Cuba ceritakan sedikit detik pertemuan," kata saya.  

Zakiah tertawa seperti biasa.

"Kami berjumpa kira-kira dua puluh satu tahun lalu sewaktu belajar di UiTM. Keluar kali pertama dengan Azmi secara berkumpulan, menyaksikan konsert kumpulan dari Indonesia, Gigi di Live Center, Kuala Lumpur. Selepas itu terus tidak bertemu lagi sebab dia melanjutkan pelajaran ke Jepun," jelas Zakiah.

"Maksudnya, tidak sempat bercintalah?," soal saya.

"Tidak. Lagipun pada waktu itu tiada telefon bimbit lalu sukar untuk berhubung," balasnya ringkas.

Soalan seterusnya kemudian saya lontarkan.

"Jadi, bila dilamar dan di mana lokasinya?"

"Bulan Ramadhan lalu, masa berbuka puasa, di hadapan ibu Azmi di rumah mereka di Kepong," jelas  sahabat saya kenali sejak 17 tahun lalu itu. 

"Awak berasa berdebar dan segan pada saat dilamar?," tanya saya lagi.

"Tentulah!," jawabnya dan diikuti hilai tawa gembira.

Sebagai seorang daripada fasilitator ELIT CakapDotCom, Zakiah bijak mengawal perasaannya.

"Bilakah majlis kenduri?," soal saya.

"InsyaAllah bulan Januari nanti, di Kuala Lumpur," jawabnya.

Azmi, peniaga dan pelabur utama dalam busines produk penjagaan kulit Anaz Skin Care boleh dibeli secara online, sila klik www.anazlifestyle.com.

Terima kasih kepada Zakiah dan Azmi kerana memberikan saya peluang sebagai blogger unutk berkongsi antara kisah bibit manis bakal termetri dalam lipatan sejarah hidup mereka berdua.

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…