Bagaimana Nak Tahu Telur Segar Atau Tidak?

INFO YANG BAIK UNTUK KITA


Sebut tentang telur, kebetulan adik aku sekarang ni memang keja kilang telur.. macam-macam jenis telur rupanya ok...

yang bawah ni telur kembar, kebetulan yang dia bagi ni kembar tak jadi.. sepatutnya ada 2 biji telur merah, tapi si telur ni temengandung, ada telur kecik lagi kat dalam.. bila aku pecahkan telur kecik tu ada putih telur je yang merah tak jadi.. telur ni besar 2kali ganda dari saiz B.

yang bawah ni telur 'cacat' adik aku panggil.. telur merah ada 2 n berbentu panjang.. kenyang sekali makan.. tapi telur ni lebih kurang saiz A. tengok, aku belah tengah dapat 2 biji telur merah..