Langkau ke kandungan utama

Trip to Terengganu

Assalaumualikum...

Hari ni aku nak cita sikit trip aku n family aku ke Terengganu jumaat lepas 27hb April sampai hari Isnin. Bertolak jam 4pagi. perh... sangat menduga, nasib Adam tido, aku dok belakang. best jugak, Adam tido sebelah mama nga-nga tidoq jugak. En papa mentain ja bawa keta, staydy la papa... ai tabik kat u..


hero malaya dah bangun

Bila dah masuk Kelantan, terpampang sepanjang jalan bendera politik, BN, PAS, UMNO tapi KEADILAN tak perasan ada ke tak.. aku orang mana? aku orang BN hokeh!!!
cer tengok, bendera apa yang cantik di jalanan ini? khen khen... maap la aku tak de nak berpolitik pon.

alhamdulillah, dalam kul 10pagi kami selamat sampai ke Kuala Terengganu.

weh korang, nampak tak anak bujang aku sorang tu buat apa? try kasut abang Dani, suka sungguh kasut Crocs tu, kasut papa selalu la jadi sasaran beliau..
aku dok kat titian homestay. 1 malam RM120, bilik ada 2 je katil king, ditambah ada toto 1.
2 anak bujang aku yang kepanasan. nomey...
Lepas Asar terus kami ke rumah kawan mak aku CIK YAH yang dok kat tepi UNIZA. senang sangat cari sebab aku pernah pi rumah cik yah ni masa kak aku masuk Poli KB.
santapan pertama yang di oder khas oleh cik yah, NASI DAGANG!!!!! sangat sedap, Tuhan saja la yang tau kesedepan itewwww... rasa macam nak belajar buat ja weh...
muka lahap makan... wakakaka.. aku makan 2 pinggan kecik... memang best aku bagi A. Cik yah kata yang dia oder ni memang sedap, dia tak pandai buat, tambah kami mai dari jauh, dah tentu oder yang paling bestnyer...
we... makan sampai obis...

my luv sista wit hubby
beras-biras
ha... tu la cik yah (dalam bulatan merah) sangat ramah n suka senyum... bayangkan lama tak lama kawan dengan mak aku sejak dari suami dia dengan abah aku masuk tentera kat sabah masa mak aku kawin dulu sampai sekarang masih akrab.. so sweet..
lepas ke rumah cik yah malam tu terus ke Masjid Kristal, suasana malam sangat dingin... best...
bekalan dari cik yah, kami makan kat rumah kopok losong yang sangat sodap... tq cik yah..

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…