Langkau ke kandungan utama

Day 2

Kami masih di Kuala Terengganu, pagi-pagi pekena nasi lomak, sodap jugak, tapi donut tak besar mana 1 RM1. kat tempat aku 3kupang ja. tempat orang lain harga, tapi makan untuk Adam je, dia suka sungguh donut.


Dalam kul 10am ke Pasar Payang, niat hati nak beli baju kat putri (anak bff aku) kat aku rasanya tak sebab baju batik susah nak iron... aku hanya ada 2-3 baju batik jer. maleh banyak2, lagi pun harga KAW2.. aku ni bukan seorang yang rajin iron baju. sebab tu la baju aku banyak yang kain tak payah iron.. ha ha.. pandai tak aku?

layan cerita bergambar kay...


Adam sedia menunggu dalam keta sambila layan Oliver...
mama & Adam wik wik...
buat muka mandom sebab mama tak bagi jalan...
we, my love familia.... nasib aku bawa stroller, Adam tido sungguh.. lega aku. kakak aku yang untung bawa sttroller boleh buh barang banyak2, macam troli dah aku tengok.
Aku beli yang ni je, tu pun untuk Adam, tapi dia macam takut je tengok mata penyu ni, dapat kat aku balik la. en papa orang yang paling banyak memborong, dapat jugak kain batik kat aku 1 kodi (5 helai). dia kata nanti kalo orang mai rumah tak da la sesak nak cari kain. lagi pun aku ni memang pakai kain batik kat rumah, selesa, sebab dah biasa pakai dari zaman nak dares... kat en papa aku beli baju batik tangan pendek kat dia (hadiah hari jadi yang aku pos pon), sangat santek...

Petang tu ke Tamadun Islam, dah pukul 5.30, tutup sudah... semalam mai tak tengok time dia... so esok jugak mai sebab aku teringin sangat nak tengok monumen Mekah...
pintu masuk taman monumen...
de lakis binis...

ke Masjid Kristal untuk waktu siang, lagi cantek...
(abaikan aku)

Rumah Allah


aku yang berasa sangat cantik GAMBAR INI..
wit my luv sis plak...


ke Pantai Batu Buruk, niat dihati nak makan celup tepung, sekali tempat ni dah berubah sangat-sangat dari 4 tahun lepas... terus tak jumpa... makan kat kedai depan tu jek.. tapi serius bagi tau makan nasi goreng kat tengah kiri tu ada Western food n nasi goreng, kami no oder nasi goreng bagi senang keja, sekali mai dah la sikit sangat tak berasa... aku tak pi dah kedai tu..
aku punya & en papa, aku 2 gelas sebab Adam hantam dah segelas...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…