Langkau ke kandungan utama

Day 4

Malam sampai ke kelantan tu kami ke wakaf cek yeh (betul tah aku eja) kat sini aku beli kain pasang 3 n tudung 2 layer 1. tudung tu memang cantik, rugi x beli 2 ke 3, tapi harga 1 RM50. aku test pakai kat rumah sangat puas hati. kesian kat kak aku, tak sempat nak beli, tapi nanti ada lagi kot area utara ni.

Mak abah memang tak ikut la, abah sakit kaki sebab dia ada 'gaut', lagi pun drive jauh kan. mak plak kaki bengkak sebab bergantung dok dalam keta lama sangat. so anak cucu je yang pegi. memang jauh beza dengan dulu, jualan pun banyak tapi semua barang lebih kurang ja...

Pepagi pi PSK sarapan nasi kerabu dulu, sedap jugak, tapi fedas da... aku ni tak pa la memang suka pedas, kesian kat en papa, meleleh air idung dia... yang lain ada gak ambik nasi dagang, tapi nasi kerabu aku rasa tak puas tak makan dengan ikan celup tepung... bagi aku ikan tu lagi sedap nak dibangdingkan dengan ayam...

 de nasi kerabu

PSK, tak beli apa pun aku sebab barang kat atas ni sama denan pasar payang, hanya bawa en papa n BIL ronda2 atas tu...

 orang fenat, atas ni panas sikit...


 Adam layang Yum Yum...

Ok, kiteorang balik terus bertolak dari kelantan kul 11.30am, sampai rumah dalam kul 7....

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…