Rabu, 9 Mei 2012

Day 3

Pepagi lepas sarapan di Kuala Tengganu (masakan mak aku) kami ke Taman Monumen terus sebab buka 9.00pagi, awal-awal matahari tak de la panas sangat... planing abah memang menjadi, almaklumlah bekas askar la katakan...

 Welcome...

 tengok ni, jangan lupa pada korang yang nak pi, takut tak peran time tutup kul berapa..

 melihat pasport masin-masing.. masuk kena ada pasport yer...

 pemandangat inda.. korang tau, kat sini ada macam-macam pokok buah. ada belimbing, jambu batu, yang buat aku teliur buat ceremai.. sedap + masam weh....

 sila mutah bawah meja kalo rasa loya...

 Adam dah mula ngantoks...




Layan la gambar monumen2 ini, sangat indah+cantik+cute

 makkah

 Allah huakbar...



 Adam dah tido time aku tengok tayangan dalam bilik ekon..

 we.... familia picca... (semua muka tebakor)

 aiskrim susu kambing+stbry, sedap sangat, 1 RM2.00. sempat lagi aku beli cawan hiasan ada gambar monumen, cari f.megnet tak de plak gambar monumen...

Singgah Kat Noorarfa sebab BIL aku nak beli kain sembahyang kat mak dia, mak aku pun rembat kaftan jegak, adik-adik aku canting kat bawah tu, best je tengok depa ni mencanting, aku je tak sempat dengan si Adam sorang tu. makan tengah hari kat kedai makan Noorarfa, sedap jugak, tapi tak banyak pilihan... oder pun silap sebab orang kelantan tak faham orang penang cakap, pas tu aku sebut 1 per 1.

Terus kami bertolak ke Kelantan, singgah Kampong Losong nak beli kopok leko..

 sedap kopok kat Kak Yah ni, tapi kak yah ni tak friedly la...

 abaikan dagu lemak baby itew...


Dalam kul 7 petang kami sampai kelantan, alhamdulillah... sampai juga kat Homestay Seri Purnama rekemen kakak aku. lintas jalan je pi wakaf cek yeh...
RM200/day, ada 1 katil queen, 3 katil bujang, 1 katil double daker, siap ada xtra tilam dekap 10 kot. bilik 3 semua ada ekon. tv astro lagi (Adam layan bby tv la) bagi kami yang ramai memang sangat selesa... tapi sayang dok semalam je... nanti kalo p kelantan dengan family boleh booking lagi...