Mee Penang

Assalamalaikum...

tadi tengahari aku diperlawa oleh en papa makan bersama... aku la asyik dok bercakap ja "pa, jom makan mee penang....." so tadi tengahari berkesempatan jugak pegi makan. mee penang ni aku suka makan dari keja sini lagi, lama dah tap pi, rasa 2 tahun jugak la... tapi orang kedai tu masih kenai aku dan bertanya "lamanya tak mai.." aku senyum dan sambut pertanyaan dia...makanan kat mee penang ni masakan mamak yer ( i loike) area bukit tambun... punya la ramai orang tapi, nabib ada 1 meja kosong untuk kami... tak kira melayu, cina, india semua orang makan kat kedai ni..

nah layan gambo, aku nak menunjuk kat korang....

 ini en papa punya, sedap...

 apelasamboi, biasanya inilah pilihan aku...

 kueteow goreng

 en papa punya mee goreng

dan yang dinantikan (mai lambat, selalu cepat) ayam goreng. ayam ni ayam goreng tepung, paut tu dia letah kuah yang dimasak dengan sambal special... kalo korang ke kedai ni, aku rekomen ayam ni. tapun boleh ditukar ke ikan celup tepung atau sotong basah... yum yum...