Khamis, 1 Julai 2010

Banyak Cerita...

salam... my baby dah masuk 29 weeks... sekarang ni my baby sangat aktif, itu maknanya sihat la kan... check kat klinik kemarin, nurse ckp baby ok, sihat, jantung elok cuma kaki saya bengkak siki.. mcm mana boleh bengkak ni, pada hal tiap2 malam nak tido bantal mesti ada kat bawah kaki (tapi bila bangun ada atas perut (--") heran kan.. :p) masa check siap dapat garam bukit tuk masak lagi.. tq nurse...

perkembangan Minggu ke-29. Postur kita akan kelihatan lebih besar pada bahagian hadapan. Pada masa ini kulit bayi dalam kandungan semakin merah. Namun ia kelihatan agak berkedut sedikit dan lelemak sudah mula terkumpul pada bahagian bawah kulit. Kelopak matanya juga telah terbuka dan sistem pendengaran telah terbentuk dengan sempurna.

Hari yang sama gak saya dapat injection tuk kancing gigi... nurse tu terang lagi, injection ni tuk 1st ibu menagndung dapat 2 kali. maknanya saya akan dapat lagi 1 bulan. kalo 2 @ 3 tahun lagi peknen kena 1 kali aje la.. ubat ni tahan 5 tahun dalam badan kita, so kalau yang mengandung selepas 5 tahun kena dapat injection 2 kali balik lah yer... nurse tu nasihatkan "mengandunglah sebelum 5 tahun.." hehehe...
memula nurse tu kata injection ni memang sakit, so kena bersedia la.. masa cucuk sakit masa tekan ubat lagi sakit masa tarik jarum sakit jugak, tapi bagi saya itu tak berapa sakit sbb saya pernah kena enjet tebuan tanah dulu, lagi sakit dari ni... efex injection ni lenguh2 tangan beberapa hari, tapi alhamdulillah saya masih rasa selelsa...
stretch mark+kegatalan yang melampau, itulah yang tejadi minggu nih.. aduhhhh Tuhan saja la yang tau... (pic di atas bukan saya punya belly hokeh!!! hanya cth sahaja) perut saya sebelah kiri tak gatal pu, belah kanan ja yang naik merah mcm tu... huhuhu... kalo berpeluh lagi sakan la menggaru, rasa mcm nak ambik grapu ja...

cerita pasai ubat pas pantang, nak ambik yang mana ek? saya memang tak bajet mahal2.. ikut hati nak NR.. tapi pilih yang termampu sahaja... so saya pilih HPA bawah RM100..

Barut baby, tempah dah kat kak tu, saiz S RM24.50, S kecik sangat tak? saya rasa ok kot... saya pilih zip on, tak yah ikat2 dah, senang n cepat...

Pregnancy photosoot, nak buat.. nak buat jugak... date tak set lagi dengan azahary... ingat buat bulan 8 kot, time puasa, minta2 la sempat kan...

stroller 4 my baby, nak beli ke tak lagi? ada yang bagi pendapat beli pas beranak, beli awal2 pun tak pa.. tapi ingat pas beranak lah no... saya berkenan yang roda 3 ni, tapi kebanyakkan roda 3 tak leh berhadapan dengan baby, susah jugak, sat ni dok kata baby ada, tengok2 hilang... tak mau la... bajet pun tak banyak RM250 ke bawah ajek... kan en somi?? ka nak tambah lagi?? hehehehe...

nak pi makan kenuri baju dah tak ada... nak jugak pakai baju lawo2... nak buat dok bertagak2 takot nanti pakai sat ja...
kasut baby TIMBERLAND!!!! mengidam weh... pernah tengok kat kedai kasut bubdle, comey, tapi bro tu tak nak jual... carik kat gugel ada gak yang jual kasut ni, tapi tak ramai 2 3 orang jek.. nak cntc pun susah... jamah mata la nampak ganyanya no...

shopping baju baby... setakat ni baju 4 my baby tak banyak, ada la dalam 16 pasang (kot) tapi baru saya perasan, kesemuanya saiz M!! huwaaaaa.. kan dah terkena.. kenapa la tak perasan, sebenarnya ingatkan saiz S dah ada rupanya tak da saiz NB pun ada 1 jek... nak kena gak la carik saiz NB lagi 5 pasang.. sian my baby, nanti pakai baju cam asmekom...