Langkau ke kandungan utama

Banyak Cerita...

salam... my baby dah masuk 29 weeks... sekarang ni my baby sangat aktif, itu maknanya sihat la kan... check kat klinik kemarin, nurse ckp baby ok, sihat, jantung elok cuma kaki saya bengkak siki.. mcm mana boleh bengkak ni, pada hal tiap2 malam nak tido bantal mesti ada kat bawah kaki (tapi bila bangun ada atas perut (--") heran kan.. :p) masa check siap dapat garam bukit tuk masak lagi.. tq nurse...

perkembangan Minggu ke-29. Postur kita akan kelihatan lebih besar pada bahagian hadapan. Pada masa ini kulit bayi dalam kandungan semakin merah. Namun ia kelihatan agak berkedut sedikit dan lelemak sudah mula terkumpul pada bahagian bawah kulit. Kelopak matanya juga telah terbuka dan sistem pendengaran telah terbentuk dengan sempurna.

Hari yang sama gak saya dapat injection tuk kancing gigi... nurse tu terang lagi, injection ni tuk 1st ibu menagndung dapat 2 kali. maknanya saya akan dapat lagi 1 bulan. kalo 2 @ 3 tahun lagi peknen kena 1 kali aje la.. ubat ni tahan 5 tahun dalam badan kita, so kalau yang mengandung selepas 5 tahun kena dapat injection 2 kali balik lah yer... nurse tu nasihatkan "mengandunglah sebelum 5 tahun.." hehehe...
memula nurse tu kata injection ni memang sakit, so kena bersedia la.. masa cucuk sakit masa tekan ubat lagi sakit masa tarik jarum sakit jugak, tapi bagi saya itu tak berapa sakit sbb saya pernah kena enjet tebuan tanah dulu, lagi sakit dari ni... efex injection ni lenguh2 tangan beberapa hari, tapi alhamdulillah saya masih rasa selelsa...
stretch mark+kegatalan yang melampau, itulah yang tejadi minggu nih.. aduhhhh Tuhan saja la yang tau... (pic di atas bukan saya punya belly hokeh!!! hanya cth sahaja) perut saya sebelah kiri tak gatal pu, belah kanan ja yang naik merah mcm tu... huhuhu... kalo berpeluh lagi sakan la menggaru, rasa mcm nak ambik grapu ja...

cerita pasai ubat pas pantang, nak ambik yang mana ek? saya memang tak bajet mahal2.. ikut hati nak NR.. tapi pilih yang termampu sahaja... so saya pilih HPA bawah RM100..

Barut baby, tempah dah kat kak tu, saiz S RM24.50, S kecik sangat tak? saya rasa ok kot... saya pilih zip on, tak yah ikat2 dah, senang n cepat...

Pregnancy photosoot, nak buat.. nak buat jugak... date tak set lagi dengan azahary... ingat buat bulan 8 kot, time puasa, minta2 la sempat kan...

stroller 4 my baby, nak beli ke tak lagi? ada yang bagi pendapat beli pas beranak, beli awal2 pun tak pa.. tapi ingat pas beranak lah no... saya berkenan yang roda 3 ni, tapi kebanyakkan roda 3 tak leh berhadapan dengan baby, susah jugak, sat ni dok kata baby ada, tengok2 hilang... tak mau la... bajet pun tak banyak RM250 ke bawah ajek... kan en somi?? ka nak tambah lagi?? hehehehe...

nak pi makan kenuri baju dah tak ada... nak jugak pakai baju lawo2... nak buat dok bertagak2 takot nanti pakai sat ja...
kasut baby TIMBERLAND!!!! mengidam weh... pernah tengok kat kedai kasut bubdle, comey, tapi bro tu tak nak jual... carik kat gugel ada gak yang jual kasut ni, tapi tak ramai 2 3 orang jek.. nak cntc pun susah... jamah mata la nampak ganyanya no...

shopping baju baby... setakat ni baju 4 my baby tak banyak, ada la dalam 16 pasang (kot) tapi baru saya perasan, kesemuanya saiz M!! huwaaaaa.. kan dah terkena.. kenapa la tak perasan, sebenarnya ingatkan saiz S dah ada rupanya tak da saiz NB pun ada 1 jek... nak kena gak la carik saiz NB lagi 5 pasang.. sian my baby, nanti pakai baju cam asmekom...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…