Nuffnang

Rabu, 21 Julai 2010

Resepi Untuk Ibu Mengandung

Salam...

tadi ayu jejalan kat blog2 ibu menyusu, ayu terbaca kat 1 blog yang membahasakan dirinya ummi... ada resepi tuk membahkan susu badan buat ibu2 mengandung... kita kongsi k.. ayu pun rasa macam nak buat jer...


Campuran Susu

Ummi minum susu campur ngan badam, kekadang kismis kekadang madu... ayu rasa ada lagi yang boleh campur.. mesti sedap kan.. tapi ayu nak hujung2 ni baru tau semua ni... tapi ayu minum susu tak campur apa pun ayu tak bosan...

Ke dua,


Bahan-bahan & Cara :

  1. longan kering (ikut tekak nak banyak mana) - beli di kedai ubat cina

  2. dan kurma merah - beli di kedai ubat cina

  3. Masukkan air. Ummi selalu buat untuk sejag air
    Rebus hingga longan dan kurma kembang

  4. dan masukkan gula pasir secukup rasa atau boleh ganti dengan gula merah (lagi sedap)

minum sejuk-sejuk, sedap kata ummi.. selamat mencuba...

Tiada ulasan:

Pengikut

Resepi Untuk Ibu Mengandung

Salam...

tadi ayu jejalan kat blog2 ibu menyusu, ayu terbaca kat 1 blog yang membahasakan dirinya ummi... ada resepi tuk membahkan susu badan buat ibu2 mengandung... kita kongsi k.. ayu pun rasa macam nak buat jer...


Campuran Susu

Ummi minum susu campur ngan badam, kekadang kismis kekadang madu... ayu rasa ada lagi yang boleh campur.. mesti sedap kan.. tapi ayu nak hujung2 ni baru tau semua ni... tapi ayu minum susu tak campur apa pun ayu tak bosan...

Ke dua,


Bahan-bahan & Cara :

  1. longan kering (ikut tekak nak banyak mana) - beli di kedai ubat cina

  2. dan kurma merah - beli di kedai ubat cina

  3. Masukkan air. Ummi selalu buat untuk sejag air
    Rebus hingga longan dan kurma kembang

  4. dan masukkan gula pasir secukup rasa atau boleh ganti dengan gula merah (lagi sedap)

minum sejuk-sejuk, sedap kata ummi.. selamat mencuba...