Langkau ke kandungan utama

Beautiful Blogger Awards

1. Thank and link the person who gave u the award. Thanks a lot to MOMY ANUM di atas BEAUTIFUL BLOGGER AWARD!! tq so much laling...

2. Pass this award to 15 bloggers you've recently discovered and think are fantastic.
-saya tak ramai kawan yang ada blog, ini ajer... :D
kak eynda
Luv ma
Zue
Lin
B.R.Fan
my sis
kak diana
3. Contact said Blogs and let them know they've won the award.
Okes....

4. State 7 things about yourself.

-Saya seorang Isteri kepada Mr. Achik sudah 110 hari!!!

-Saya juga bakal menjadi seorang IBU, dah mengandung 113 hari = 16 minggu 1 hari, IsyaAllah akan melahirkan my1st baby pada 15 September 2010 selepas raya aidilfitri...

-Suka kat kucing & benda-benda cumil. kekadang benda tak tak cumil sangat pun saya kata cumil...

-Kuat makan??? yes i'm... lately ni memang saya seorang kuat makan, kalu tak caya tanya my hubby...

-Suka buat mulut muncung kalau nak apa-apa dari hubby, pas tu mesti dapat.. hehehehe...

-Sensitip, betul ka?? bertul la... mak cakap tesentap.. sensitip yang kuat merajuk, tapi senang sangat nak pujuk, maksudnya mudah sejuk hati.. eeeee tul ker :p

-Murah Senyuman, siyes.. tanyalah kepada sesiapa yang mengenali saya, memang mudah senyum kepada semua orang, tak kira melayu, cina india... kita kan 1 Malaysia...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…