Langkau ke kandungan utama

projek kemarin

peace be upon u... tqvm untuk anda kerana sudi masuk blog ayu... :D ayu nak kepo sikit tentang projek semalam... lepas balik keja dalam 17:30 ayu n encek tunang je `SERAMBI MEMPELAI` untuk test baju nikah warna PUTIH... masuk2 je kedai zam ni, alamakkkkkk cantiknya baju depan mata ayu ni. sesuai untuk bertunang & nikah sebab simple sangat.. earna SILVER... wahhh macam mana nih... zam dok perati je ayu dok kelebek baju tu. pas tu dia terus cakap, cantik baju ni buat nikah. lagi pun baju ni besar.. emmmmm bila tanya encek tunang dia pun cakap OK jek. cuma takut tak masuk dengan kulit dia. so ayu suh dia try baju laki dulu... zam siap bagi pakai sampin lagik... baju tu agak sendat sikit sbb encek tunang agak berbadan besar, pas tu ayu pulak tyr. memang besar baju perempuan. kain saja lebih 2 jegkai. besar sungguh.. ayu kapit dengan pin beso tu sampai bengkok la.. sambil pakai pun dok terlondeh... ekekek... cantik jugak... so ayu ambil keputusan untuk ambil baju silver tu buat nikah. putih cabcel, lagi pun desing baju putih ayu tak berapa berkenan sebab cekak lengan. tak pe kan... lagi pun nanti sanding ayu pakai putih...

malam lepas mandi n solat projek lekat gambar2 kat frame baru beli nih... emmm saja ayu buat hitam putih.. nak dijadikan cerita belakang frame ni ketat nak buka. hanya line kanan sekali tu saja yang mampu ayu buka, tengah n kiri tak boleh. nanti2 la kena minta pertolongan abah n mak jugak. so ayu malas nak kacau diorang malam-malam ayu letak dibahagian luar sahaja... nampak sweet la...



masa ayu dok bz kira kad dengan mak sambil menerap, sempat lagi ayu conteng KAKI MAK yang tembam tuh dalam masa 2 saat... hehehehe.. sory mak..

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…