Langkau ke kandungan utama

Raya pertama 2014

Hari Raya pertama di rumah mak abah tersayang... Alhamdulillah dapat bekumpul seluruh keluarga... macam ramai sangat.. Planing baju suma nak sama warna, tapi akhirnya tak sama, tapi hari pemakaian nampak sama hiajau+biru...

Layan cerita begambar ya...

tuan belog.... kain lycra ni bidang 60 tapi aku hantam beli 4.5meter... lebih belambak, nanti nak mintak kak yang buat baju ni kain lebih buat tudung ja. serlum pakai terus. paham serlum?? hahaha... pilihan drees sebab peknen kan. silap haribulan baju ni boleh bagi ja kat mak sebab besar gilos... kenapa pilih lycra?? sebab tak payah iron.. hahaha... baju ni aku hantar 1 bulan lagi nak posa, bila siap??? 3hari lagi nak raya..huhuhuhu...
 
Lepas suma pakat balik dari dari sembahyang raya-kubur-rumah tokmenakan baru balik rumah sempat begambar ramai2..hihihihi.. Adam Amsyar macam biasalah.. mood cepat hilang...

tengok la pic atas, orang dah set kat kemera dia boleh bagun lari.. haiii tak boleh blah anak aku sorang nih....

so gambar ke 2 kena pegang la... nasib suma ok, cuma adik aku sorang tu tepejam mata..hihihi.. (edit360)

keluarga kak aku. tengok anak dia hat beso tu, dah tak da mood, nak bukak baju pakai tshirt. anak aku sampai ke petang aku bagi dia pakai baju melayu tu, ko ingat murah upah kat uncle tu.mahal nak mampos. jadi pakai la sampai ke petang.

Kazrul's Family.... Raya Haji ni boleh ambik gambar ber4, inshaAllah.... budak tu memula suh dok depan, sekali tak mau dok, kena la gari dok tengah2...


sepupu ni yang boleh ambil gambar pun, si abang dani dah cabut nak pegi kutib tong.



tuan belong puteh penuh dengan tepong gomak..muhahaha...

peluh tak berhenti weh... pegi rumah mertua mandi 2x...air apatah penuh 1 badan.

budak ni sehari dia pegang kemera, macam2 gambar ada dalam tu. bab sampin memang tak mau pakai langsung. jenuh jugut, last dia buka sendiri.

ni kat rumah tok ndak, tiap2 tahun mesti pegi...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…