Langkau ke kandungan utama

R a y a ke d u a

Assalamualaikum....

sambung cita hari raya ke dua pulak yer... pagi dalam 10 macam tu kot dah keluar kami 1 rumah ke rumah adik beradik abah ngan mak. pagi kerumah abang abah. abah ni ada 3 beradik, sorang lagi makcik dok mengajar kat sabah, tapi dah pencen n terus dok kat sana dengan anak-anak dia...

Layan cerita begambar yer.... sebab tak banyak nak karang sangat..hihihi...

shawl ala2 siti ariani... jubah itam beli kat peace. masa ni baru sampai rumah pakngah.. selp dulu..

en papa yang sudah berisi sekarang..hihihi..dia kata perut aku ngan dia sama naik...
 
pic bawah ni suma abang adam amsyar yang ambil... kalo ambil balik kemera melalak la dia...
 
my luv kakak. cantik drees hijau kak aku ni... tapi ciffon, aku ni takut sikit dengan cifon. 1 takut cepat koyak 1 lagi aku ni jenis cepat peluh...no no no...

my luv abah aka tokwan

mak tok dengan 'anis' panggilan adam amsyar. nama dia danish.

ni la pakngah, abang abah aku... sama je cuma pakngah ni rendah n kulit sawo matang...tapi pandaiiiii sangat masak...

tu makngah dengan anak dia.. anak2 yang lain ada kat dapur ada yang dah balik rumah mertua.

ni muka kena paksa oleh abang sepupu dia dani disebabkan rampasan kemera berlaku.. hahaha...


masa ni mama bagi hp pun tak mau dah, nak kemera jg...takut kan jatuh nanti...
 
lepas ke Relau rumah pakngah, kami ke Sungai Acheh pulak ke rumah paksedara abah yang tips2 tahun tak pernah lupa singgah bila raya.. abah orang Sungai Acheh yer...

pic dari abang adam ambik lagi.. mama & 'mangah'

dia mai kat mama sebut "mama senyum..1 2 3..." pandai dia... sekarang ni banyak dok pot pet2 dah...seronok bila dengar suara dia keluar selalu. lepas tu aku ambik kemera dar dia...

ambik pic dua orang plak... senyum ja... bila tengok baju ni ingat lagi masa beli kat pacific, aku nak merah papa dia nak biru, akhirnya aku mengalah..huhuhu...

mamat sorang ni memang suka main tangga tau. tak kira dimana. pejabat aku 4 tingkat pun dia naik tak mengah...

dekat rumah tokndak ni anak menantu dia niaga bakso sebab menantu dia orang indon. kat sini memang orang kenal la bakso dia. hari raya buat bakso makan kat gerai tu... ha apa lagi bebola bakso ana yang punya la.. budak ni suka makan mee.


tengok, huduh ja nampak... aku lah hantu bebola bakso, mee ambik sikit bebola ambik 5 biji..hihihi kak aku lagi teruk, 7 biji dia ambik... lagi pun diorang memang tak kesah, nak ratah pun tak pa... mau bolat aku kalo lama2 dok situ.

muka baru sampai rumah tokcik tok sedara mak aku kat Sungai Acheh jugak... rumah ni pun wajib p. satu2nya adik perempuan nenek aku yang ada. dia ni comey sangat tapi x sempat nak begambar sebab pakat bc sembang tentang adam amsyar. makndak anak tokcik sorang cikgu sekolah, so dia cita pasai autisme kids kat sekolah dia...

muka sampai rumah... hihihi... mandi tukar baju, pengsan....
 
 

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…