R a y a ke d u a

Assalamualaikum....

sambung cita hari raya ke dua pulak yer... pagi dalam 10 macam tu kot dah keluar kami 1 rumah ke rumah adik beradik abah ngan mak. pagi kerumah abang abah. abah ni ada 3 beradik, sorang lagi makcik dok mengajar kat sabah, tapi dah pencen n terus dok kat sana dengan anak-anak dia...

Layan cerita begambar yer.... sebab tak banyak nak karang sangat..hihihi...

shawl ala2 siti ariani... jubah itam beli kat peace. masa ni baru sampai rumah pakngah.. selp dulu..

en papa yang sudah berisi sekarang..hihihi..dia kata perut aku ngan dia sama naik...
 
pic bawah ni suma abang adam amsyar yang ambil... kalo ambil balik kemera melalak la dia...
 
my luv kakak. cantik drees hijau kak aku ni... tapi ciffon, aku ni takut sikit dengan cifon. 1 takut cepat koyak 1 lagi aku ni jenis cepat peluh...no no no...

my luv abah aka tokwan

mak tok dengan 'anis' panggilan adam amsyar. nama dia danish.

ni la pakngah, abang abah aku... sama je cuma pakngah ni rendah n kulit sawo matang...tapi pandaiiiii sangat masak...

tu makngah dengan anak dia.. anak2 yang lain ada kat dapur ada yang dah balik rumah mertua.

ni muka kena paksa oleh abang sepupu dia dani disebabkan rampasan kemera berlaku.. hahaha...


masa ni mama bagi hp pun tak mau dah, nak kemera jg...takut kan jatuh nanti...
 
lepas ke Relau rumah pakngah, kami ke Sungai Acheh pulak ke rumah paksedara abah yang tips2 tahun tak pernah lupa singgah bila raya.. abah orang Sungai Acheh yer...

pic dari abang adam ambik lagi.. mama & 'mangah'

dia mai kat mama sebut "mama senyum..1 2 3..." pandai dia... sekarang ni banyak dok pot pet2 dah...seronok bila dengar suara dia keluar selalu. lepas tu aku ambik kemera dar dia...

ambik pic dua orang plak... senyum ja... bila tengok baju ni ingat lagi masa beli kat pacific, aku nak merah papa dia nak biru, akhirnya aku mengalah..huhuhu...

mamat sorang ni memang suka main tangga tau. tak kira dimana. pejabat aku 4 tingkat pun dia naik tak mengah...

dekat rumah tokndak ni anak menantu dia niaga bakso sebab menantu dia orang indon. kat sini memang orang kenal la bakso dia. hari raya buat bakso makan kat gerai tu... ha apa lagi bebola bakso ana yang punya la.. budak ni suka makan mee.


tengok, huduh ja nampak... aku lah hantu bebola bakso, mee ambik sikit bebola ambik 5 biji..hihihi kak aku lagi teruk, 7 biji dia ambik... lagi pun diorang memang tak kesah, nak ratah pun tak pa... mau bolat aku kalo lama2 dok situ.

muka baru sampai rumah tokcik tok sedara mak aku kat Sungai Acheh jugak... rumah ni pun wajib p. satu2nya adik perempuan nenek aku yang ada. dia ni comey sangat tapi x sempat nak begambar sebab pakat bc sembang tentang adam amsyar. makndak anak tokcik sorang cikgu sekolah, so dia cita pasai autisme kids kat sekolah dia...

muka sampai rumah... hihihi... mandi tukar baju, pengsan....