Nangis teriak melalak

Assalamualaikum...

Nak cerita dan bertanya sikit nih.. Adam Amsyar boleh dikatakan sejak berusia 6 bulan sampai la sekarang, kalau ai n en papa pi keja kompom kena pegi  curik2 dari dia tengok.. kalau dia sedar ja kami tak da kompom melalak sampai ke jalan raya nun dengar.. sekarang plak bila dia tengok ja kami tak da dia akan mengendap di luar tingkap cari kerata plak... jenuh wehhh dekat 3 tahun dah... kesian memang kesin tapi tak kan la sampai  hari2...


Kekadang kalau dia bagun awal bila tido rumah mak tok aku bawa dia pegi beli nasi lemak. kalau dia tido aku keluar terus, pukul 7.15 pun aku keluar walaupun biasanya 7.40 aku keluar.

Balik keja kekadang aku bawa jugak dia pi taman mainan, aku tau dia boring dok kat rumah asyik tengok tv ja... tak pun bawa dia kayuh basikal kat jalan kampung..

Mungkin bila dia menangis dia nak bagi tau kat kami supaya kami tak tinggalkan dia, tapi kerja kan... Tapi sat je, hilang ja kami kat mata, mak tok dia cakap ok dah... tapi samapai hari2... sekarang ni lagi sensitif, skit2 teriak nak tu tak dapat teriak... adakah dimanjakan sangat si Adam Amsyar ni?

Ada teacher persatuan kanak2 instimewa yang aku jumpa ari tu pesan jugak, jangan manjakan diorang sebab nanti kurang displin.. ya betul, autisme ni ke banyak displinkan diri... mungkin Adam Amsyar kecik lagi, tapi awal2 ni pun tak boleh bagi manja sangat kan... macam mana la nak kurangkan dia jadi macam tu?