Langkau ke kandungan utama

Nangis teriak melalak

Assalamualaikum...

Nak cerita dan bertanya sikit nih.. Adam Amsyar boleh dikatakan sejak berusia 6 bulan sampai la sekarang, kalau ai n en papa pi keja kompom kena pegi  curik2 dari dia tengok.. kalau dia sedar ja kami tak da kompom melalak sampai ke jalan raya nun dengar.. sekarang plak bila dia tengok ja kami tak da dia akan mengendap di luar tingkap cari kerata plak... jenuh wehhh dekat 3 tahun dah... kesian memang kesin tapi tak kan la sampai  hari2...


Kekadang kalau dia bagun awal bila tido rumah mak tok aku bawa dia pegi beli nasi lemak. kalau dia tido aku keluar terus, pukul 7.15 pun aku keluar walaupun biasanya 7.40 aku keluar.

Balik keja kekadang aku bawa jugak dia pi taman mainan, aku tau dia boring dok kat rumah asyik tengok tv ja... tak pun bawa dia kayuh basikal kat jalan kampung..

Mungkin bila dia menangis dia nak bagi tau kat kami supaya kami tak tinggalkan dia, tapi kerja kan... Tapi sat je, hilang ja kami kat mata, mak tok dia cakap ok dah... tapi samapai hari2... sekarang ni lagi sensitif, skit2 teriak nak tu tak dapat teriak... adakah dimanjakan sangat si Adam Amsyar ni?

Ada teacher persatuan kanak2 instimewa yang aku jumpa ari tu pesan jugak, jangan manjakan diorang sebab nanti kurang displin.. ya betul, autisme ni ke banyak displinkan diri... mungkin Adam Amsyar kecik lagi, tapi awal2 ni pun tak boleh bagi manja sangat kan... macam mana la nak kurangkan dia jadi macam tu?

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…