Rabu, 6 November 2013

LAKARAN ANAK KU

Assalamualaikum...

4 hari bercuti kembali meng'update' blog. Tanggal 5 November 2013 anak ku Adam Amsyar melakar lukisan yang sangat cantik dan sangat bermakna...

Patang tu kami 3 beranak di rumah aku nak gi cat rumah... lepas Adam mandi kolam depan rumah dia dah muka cari kerja nak buat. so aku ambil kapur bagi kat dia.. ada almari baru dia kat ruang tamu dialihkan pintu almari tu supaya dia tak selerakkan baju.

Lepas tu aku tengok dia lukis muka orang kat belakang almari tu. (seperti gambar dibawah) tapi masa tu ada muka mata hidung mulut ja...

 so aku ambik tangan dia yang ada kapur tu tunjuk kat dia. "ok Adam ikut mama ya, ni telinga (aku lukis kedua belah) pas tu Adam tarikkkkkkk nih... haaa dah jadi hair!!!" teruja dia... dia tak pernah buat telinga dengan rambut sebelum nih.

pas tu layang tengok zoom upsr kat tutor tv... hahahaha... ya nakkk... sambung la belajo...

Pas tu aku panggil dia (lepas 5minit) "Adam, sini mai kita lukis macam tu (tunjuk kat dia macam kat almari tadi) memula dia tak mau, sambil lompat2 atas katil sambil nyanyi "jump jump jump!!" aku pujuk lagi... sambil rakam pakai hp, dan hasilnya!!!!!

 Ya Allah dapat gambar di atas nih... aku sangat terkejut.. macam nak mengalir air mata ja.... korang boleh tafsir sendiri gambar nih....

time panggi papa dia, aku dok sembang sambil tunjuk video kat papa dia dia tambah 1 lagi benda kat bawah nih...!!!

Macam tangan kan... teharu kami laki bini.. besyukur sangat dengan perkrmbangan Adam Amsyar sekarang.. walaupun dia tak pandai cakap, dia meluahkan segala-galanya di atas lukisan....\

Vidoe Drawing teruja dari Adam Amsyar....