Langkau ke kandungan utama

LAKARAN ANAK KU

Assalamualaikum...

4 hari bercuti kembali meng'update' blog. Tanggal 5 November 2013 anak ku Adam Amsyar melakar lukisan yang sangat cantik dan sangat bermakna...

Patang tu kami 3 beranak di rumah aku nak gi cat rumah... lepas Adam mandi kolam depan rumah dia dah muka cari kerja nak buat. so aku ambil kapur bagi kat dia.. ada almari baru dia kat ruang tamu dialihkan pintu almari tu supaya dia tak selerakkan baju.

Lepas tu aku tengok dia lukis muka orang kat belakang almari tu. (seperti gambar dibawah) tapi masa tu ada muka mata hidung mulut ja...

 so aku ambik tangan dia yang ada kapur tu tunjuk kat dia. "ok Adam ikut mama ya, ni telinga (aku lukis kedua belah) pas tu Adam tarikkkkkkk nih... haaa dah jadi hair!!!" teruja dia... dia tak pernah buat telinga dengan rambut sebelum nih.

pas tu layang tengok zoom upsr kat tutor tv... hahahaha... ya nakkk... sambung la belajo...

Pas tu aku panggil dia (lepas 5minit) "Adam, sini mai kita lukis macam tu (tunjuk kat dia macam kat almari tadi) memula dia tak mau, sambil lompat2 atas katil sambil nyanyi "jump jump jump!!" aku pujuk lagi... sambil rakam pakai hp, dan hasilnya!!!!!

 Ya Allah dapat gambar di atas nih... aku sangat terkejut.. macam nak mengalir air mata ja.... korang boleh tafsir sendiri gambar nih....

time panggi papa dia, aku dok sembang sambil tunjuk video kat papa dia dia tambah 1 lagi benda kat bawah nih...!!!

Macam tangan kan... teharu kami laki bini.. besyukur sangat dengan perkrmbangan Adam Amsyar sekarang.. walaupun dia tak pandai cakap, dia meluahkan segala-galanya di atas lukisan....\

Vidoe Drawing teruja dari Adam Amsyar....


video

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…