Raya Korban

Asslamualaikum...
 
Hari ni meh aku cita sikit time raya haji ari tu.. sebetulnya tak pegi mana, hanya di rumah aku aku jer... rumah mertua pun tak pi.. betuah punya menantu kan... pagi2 en papa pegi sembahyang raya, balik siap terus pi masjid gotong-royong buat korban lembu... nasib la sempat dia pegi rumah mertua aku hantar makanan yang aku bagi, pas tu pegi hantar daging... petang baru dia balik, pas tu hujan, lagi tak pegi mana... esok tu dah keja.. khamis ada korban kat pej en papa, dia masukkan nama Adam untuk aqiqah.. alhamdulillah.... selesai 1 bahagian, ada lagi 1 bahagian lah...
 
 hohoho buat pipi kombong macam moksu selalu buat kat dia... pakai songkok arwah paklong yer...
 
 2 beranak jer yang ada.. dengan en papa tak sempat nak begambar. balik dari korban pengsan terus kat rumah...
 
Bawah ni gambar2 lombu yang dikorban 1 bahagian untuk Adam...
 de garang of lombu....