Langkau ke kandungan utama

going to ikea

Assalamualaikum....

Lamanya tak update blog. tuan blog cuti seminggu dari rabu lminggu lepas... pas tu ekorang kemalasan melanda sebab makan daging manyak... hehehe...

Minggu lepas Khamis sebelum raya, ai n en suami planing pegi barang area mana tah pas tu si binik teringin nak pegi ikea. dah alang2 sampai sana kan.. tak jauh pun jab je dengan pertolongan enchek gps... hahaha... layan cerita begambar yer...

 singgah kat sini mai borong barang... gila + tengok + masuk + beli = habis duit.. hahaha...

 barang2 yang sompat beli... mainan budak punya banuak. kalo aku buka kedai  kompom beli.. hahaha... tamak..

 keluar pasang gps terun menuju ke ikea... sangat mudah bila ada gps ni... alhamdulillah semunya berjalan dengan lancar....

 jam 1 lebis dah sampai... lega...

 tuan blog... sukanya walpaper jam tu...

 xsen dengan bag je, barang beli tak banyak pun... planing nak beli set almari tv, pas tu kiv sat.. hahaha...

 "pa, nak doi nihhhhh" memang nampak best je, tak tak duduk la... putus karang mampos aku...

 berehat, suami ku kesakitan kakian... macam ayat devid teoh plak.. banyak ter mer ber meng.. hahaha...

 ok nampak foodcort terus nampak meat balls.... pertama kali weh.. tengok step beli... sekali nampak aku punya meat balls sikit.. huhuhuhu.. ok lah.. berangan nak tapau, tapi tapawer tak bawa plak... malas plak nak beli kat bawah.. maknanya padan muka lah...

 ai punyer

 en suami punya...

 
 tuan blog sangat teruja pestime makan... kombinasi dengan jem sbry tu memang sangat best!!!

 muka tak puas hati sebab tak makan nasi...

 bila dah bayar beli barang nampak aiskrim mesin yang pakai token.. singgit je pun... untuk memaniskan lidah sendiri... kul 4 lebih keluar dari ikea...

 hohoho orang kaya........kaya pipi...

 singgah kat hentian makan sup panas2...

 kipas 1 bilah je rasayanya panjang 3 meter atau lebih... 1 kipas je, aku yang dok kat hujung pun rasa sejuknya... sepanjang perjalanan balik dari KL memang hujan lepat tak berenti.. aku memang angkat kain putih la... langsung tak nampak.. syabas buat en suami yang bejaya memandu dengan baik dan selamat sampai ke rumah jam 8 lebih....

tak nampak Adam Amsyar kan???? memang tak bawa dia.. planing nak cepat suma... bila ada dia mungkin makan masa... nanti mama bawa jejalan lagi ya... update Adam tak de apa sangat.. masih tak boleh bercakap, tapi sekarang ada bunyi da mu ma ga du bla bla...
 
 

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…