Langkau ke kandungan utama

Di Senaling

Sambungan dari cerita ICT, hari keesokannya (petang) terus ke senawang (rumah mertua adik ipar aku) makan sub daging rusa ok + lontong lagi...

 weols ondeway keluar dari puncak alam..

 its my musyuk yang wongi...

 untuk kali ke2nya aku melalui jalan rumah bloger kak eynda... teringinnya nak jumpa akak.. tapi ai malus...

So malam tu terus ke rumah paklang kat Senaling N9, sampai 1 pagi kalo tak silap. Adam dah tiso dah dari senawang akibat jatuh dari berdiri atas tembok + nanis melalak dan terus tido sampai ke esokkan paginya.. lega jugak aku, dia terbaring sorang kat belakang...

 paklang & familys home.. sangat cantik...

 rumah kat belakang ni dia buat stor.. hambik ko, buat stor, kalo aku buat rumah la... bawah memang stor, atas ada 5 bilik tido, 2 bilik air + ruang tamu... bilik atas untuk tetamu yang mai rumah boleh la tido kat sini..

 pandangan dari atas, ada berapa kemah aku pun tak tau, 10 kot.. paklang ni buat katering u... makanan dia yang paling feberet 'daging salai' la.. tapi hari ni dia tak buat, frus aku.. tapi ada 5eko kambeng.. nah hambik..

 petak merah tu tempat diorang masak2 untuk kenuri...

 pagar tak letak lagi, so keselamatan Adam sangat la aku ngan en papa jaga...

 nampak itam2 tu? binatang mcm tebuat, kalo ketit org pun boleh demam apa...

 pagi tu Adam tetap di bilik air.. sangat suka mandi (main air sebenarnya)

 Adam & mama...


 Laksa pilah... sedappppp... tapi kalo + dengan penang lagi sedap..

 ok, mama dah mandi utk kali 3 petang tu, sangat berpeluh... merasmikan aj204.. kekeke...

 aku punya!!!

 Adam yang malam tu sangat hepi.. senyum ja bila anak2 paklang ambik gambar.. cumil la...

 lagi...

 hepi lagi..

 n lagi... bersama anak paklang....

 maklang (atas kanan) yang lain anak2 dia.. tq ya.. hepi dok sana... maklang sori ye tak leh tido lama2, nanti kami pegi lagi...

 peneman setia Adam... (hp papa)

 kul 8 makan nasi dengan garfu kul 11 makan dengan camca...

we.. -_*

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…