Langkau ke kandungan utama

Cuti+Adam

Asslamualaikum...

Ber'update' jugak blog ai ni... Alhamdulillah Muhammad Adam Amsyar dah masuk 2 tahun... banyak perkembangan yang dapat lihat depan mata mama n papa.. cuma Adam ni 'berat mulut' lagi.. Adam masih tak pandai berkata-kata seperti rakan2 sebayanya... bila tengok anak kakak aku yang muda 2 hari dari dia pandai ajuk orang bercakap, jelesnya anak mama masih belum boleh begitu.. bila tengok anak Kai, Akid menyanyi lagu abc, wow pandainya dia.. Tapi dia tahu apa yang orang cakap/minta. aku ajar juga Adam alif ba ta sambil nyayi dan abc. bila aku sebut ayam dapat jugak last tu tapi bila minta disebutkan lagi tak mau dah... Aku beli buka ajar 123, dia kenal dan dia tunjuk apa yang aku cakap... Masa check last month Doc cakap tak pe, ada yang umo 4-5 tahun pun tak boleh cakap.. so tengok perkembangan dia dalam beberapa bulan lagi...

Bab tengok tv sekarang dah pandai tengok boboi, baru2 ni en papa beli cd seefood layan jugak, tapi tak selayan cita meatballs... bila aku lipat kain, di pun sebuk la nak lipat baju dia jugak, bila aku kat dapur dia pun sibuk la nak buka petiais, bila aku masuk jamban, sibuk jugak nak masuk.. ayak... kalo dia nampak ja aku pegang tab, dialah orang pertama yang berlari2 nak pegang jugak... hai la anak...

Tahun depan aku planing nak hantar dia kat Permata, tapi kenapa takda respon pun? atau tahun depan baru diorang panggil? niat hati nak bagi Adam belajar, asyik tengok tv je...

Ahad lepas niat aku nak bawa Adam gi mandi kat Carnival SP. Ahad kan muram 12hengget je.. tapi aku tak tau bila harga dah berupah, kena 25hengget sorang..nah hambik kaw... Tapi Adam tak kena la sebab bawah 3tahun tak kena kalo tak silap aku... Pagi tu aku bia je dia pakai baju tido tangan panjang. niat tu nak bagi pakai baju mandi, tapi pk balik panas, dari hitam badan anak aku, aku biarkan.. bukan Adam sorang je pakai macam tu, belambak lagi buadak yang aku tengok pakai baju tido...

Ok, no panjang cita layan cerita bergambar key...
 perhati betul2, muka budak sejuk air pagi2...

 kapak (pengan kuat) betul...
 antara feberet lepak tempat budak... aku dengan adik aku jadi dugung terdapar ditengah2 tu..

 ok, turun bawah air tak sejuk sangat so tak ketar la sangat..

 luv this pic... ok, naik atas panaskan badan hampir 3jam berendam dengan mama..

Petang tu kul 5 kami ke Mengkuang Dam plak... tempat ni memang femes untuk nak beriadah, joging, lepak2, siap boleh bagi makan ikan lagi kat dalam kolam tu... so en papa bawak keta yang dibelinya hadiah hari jadi Adam, BMW tu...
 sangat baik sebab perasan orang suma tengok dia... memula aku pun segan jugak sebab keta tu bising orang pun dok tengok.. budak2 lain pun tengok je.. kesian plak kat diorang...


 ok, ada awek tengah ushar, tapi Adam buat dek je...

 Dah kena marah dengan papa sebab suka tekan off button
 di atas adalah drama 'Tinggalkan Keretaku'... lepas tu lari menyorok kat kaki orang sambil pengan seluar... nasib la orang2 kat sini semuanya spoting, senyum ja tengok perangai Adam...

 muka orang sedang melarikan diri lagi...

 at last mama suh parking dalam stroller...

 bersama puan mama yang macam ikan buntal sudah...

 aksi yang aku tek suka lihat, bawa kuar kaki, nak larik lagi..

 aku tak tau la apa yang dia menyembang dengan bro tu...

 drama ke 2 menjadi lagi.. kesian papa asyik kena kejar dia...

 -_-"


 papa senyum sumbing sebab mulut sakit...

 layan tiger sambil dok tepi tasik..

 tengok... syokkan...
ok, weols balik dulu makcik2 sekalian...

Catatan popular daripada blog ini

Ekzos Bocor

Salam.. keta aku dah lama ekzos bocor. ada kot dlm 4-5 bulan lepas. macam mana boleh tau? kalo korang perasan, akan kedengaran bunyi semacam bila dok dalam keta or kat luar (ekzos) itu lah berlakunya kebocoran. aku ni beragak-agak nak pi. so kemarin my laling sudah ajak, ikut la sekali. kena RM80. layan cita bergambar ini ya...
keta baru diangkat
my laling, auw sexsi bang...

kebocoran . . .

tengok!! besaq kan? orang tu pun tekejut, laki aku pandang aku, aku? buat besaq mata... org tu cakap produa pakai besi nipis. memang nampak kenipisannya hokeh!

sudah dibugilkan

tara!! dah psang yang baru (standat) tak mo la buh macam2, habis duit ja. kan???

tup-tup aku jalan depan sikit, perasan plak yang tong besar ekzos ni berpotensi untuk bocor jugak. so minta org tu welding sikit. hemmmmm.. keta ok keta...

Berhati-hati dengan Minyak Angin

copy from my friend...
Ini untuk pengetahuan awak dan bolehlah awak sampaikan atau pesan kepada kawan-kawan tanpa mengira kaum agar apa yang berlaku kepada anak saya tidak berulang kepada anak kawan-kawan kita dan juga umat manusia seluruhnya.
Ahmad Tarmizi Ahmad Basri (anak kesayangan saya yang kelima) 3 tahun
17/08/04 - Deman biasa dan dibawa ke klinik untuk perubatan
18/08/04 - Masih deman dan perut kembong akibat tak selera makan kerana sakit tekak
19/08/04 - Saya kurang senang dengan kesihatan anak saya dan bawa dia berjumpa doktor pakar.
Setalah diperiksa soalan pertama yang doktor tanya kepada saya serta isteri saya ialah...'ada sapu apa-apa minyak di perut' bererti sebagai doktor dengan ilmu kedoktorannya dia tahu bahawa puncanya adalah disebabkan minyak angin.Anak saya dimasukan ke wad. Dia dalam keadaan koma tanpa membuka mata, berkata-kata, bergerak dan pernafasan pun dibantu dengan alat penafasan oksigen. Darah,kencing diambil bagi tujuan pemeriksaan.
Keputusan pemeriksaa…

mata memangdang matalah puncanya

wahhh.. belagu nurkumalasari aku pagik2...

salam korang...

aku besiaran dari opis. (sambil memandang pintu bos aku) kekekeke... ari tu pas aku check adam, aku ngan en somi pi klinik mata di hospital bukit mertajam. doc check mata aku (perempuan melayu, umo 30+, kurus, baik :D)

doc : emmm ada selaput kat belah idong, 2 belah no.
aku : a ah dokte
doc : dari bila?
aku : dari peknen lagi. dulu masa saya peknen 5 bulan ada mai jugak, doc cina pompuan cakap tak boleh opret n bagi ubat yang kuat sbb saya tengah peknen. doc tu cakap lagi mei pulak lepas bersalin kalo tak hilang. tu yang saya mai ni.
doc : boleh opret dik, tapi kalo opret kompom naik balik dalam masa 3 tahun lepas tu. so ketua kami dah bincang bila orang muda yang ada selaput mata ni tak yah buang, selagi tak da risiko apa2. contoh macam selaput dah sampai kat anak mata hitam, yang tu memang kena buang.
aku : sebab apa yang jadi selaput ni ek dokte?
doc : sebab kena habuk, tengok moniter komputer, ekon, mata kering, bekas makeup &…