Cuti+Adam

Asslamualaikum...

Ber'update' jugak blog ai ni... Alhamdulillah Muhammad Adam Amsyar dah masuk 2 tahun... banyak perkembangan yang dapat lihat depan mata mama n papa.. cuma Adam ni 'berat mulut' lagi.. Adam masih tak pandai berkata-kata seperti rakan2 sebayanya... bila tengok anak kakak aku yang muda 2 hari dari dia pandai ajuk orang bercakap, jelesnya anak mama masih belum boleh begitu.. bila tengok anak Kai, Akid menyanyi lagu abc, wow pandainya dia.. Tapi dia tahu apa yang orang cakap/minta. aku ajar juga Adam alif ba ta sambil nyayi dan abc. bila aku sebut ayam dapat jugak last tu tapi bila minta disebutkan lagi tak mau dah... Aku beli buka ajar 123, dia kenal dan dia tunjuk apa yang aku cakap... Masa check last month Doc cakap tak pe, ada yang umo 4-5 tahun pun tak boleh cakap.. so tengok perkembangan dia dalam beberapa bulan lagi...

Bab tengok tv sekarang dah pandai tengok boboi, baru2 ni en papa beli cd seefood layan jugak, tapi tak selayan cita meatballs... bila aku lipat kain, di pun sebuk la nak lipat baju dia jugak, bila aku kat dapur dia pun sibuk la nak buka petiais, bila aku masuk jamban, sibuk jugak nak masuk.. ayak... kalo dia nampak ja aku pegang tab, dialah orang pertama yang berlari2 nak pegang jugak... hai la anak...

Tahun depan aku planing nak hantar dia kat Permata, tapi kenapa takda respon pun? atau tahun depan baru diorang panggil? niat hati nak bagi Adam belajar, asyik tengok tv je...

Ahad lepas niat aku nak bawa Adam gi mandi kat Carnival SP. Ahad kan muram 12hengget je.. tapi aku tak tau bila harga dah berupah, kena 25hengget sorang..nah hambik kaw... Tapi Adam tak kena la sebab bawah 3tahun tak kena kalo tak silap aku... Pagi tu aku bia je dia pakai baju tido tangan panjang. niat tu nak bagi pakai baju mandi, tapi pk balik panas, dari hitam badan anak aku, aku biarkan.. bukan Adam sorang je pakai macam tu, belambak lagi buadak yang aku tengok pakai baju tido...

Ok, no panjang cita layan cerita bergambar key...
 perhati betul2, muka budak sejuk air pagi2...

 kapak (pengan kuat) betul...
 antara feberet lepak tempat budak... aku dengan adik aku jadi dugung terdapar ditengah2 tu..

 ok, turun bawah air tak sejuk sangat so tak ketar la sangat..

 luv this pic... ok, naik atas panaskan badan hampir 3jam berendam dengan mama..

Petang tu kul 5 kami ke Mengkuang Dam plak... tempat ni memang femes untuk nak beriadah, joging, lepak2, siap boleh bagi makan ikan lagi kat dalam kolam tu... so en papa bawak keta yang dibelinya hadiah hari jadi Adam, BMW tu...
 sangat baik sebab perasan orang suma tengok dia... memula aku pun segan jugak sebab keta tu bising orang pun dok tengok.. budak2 lain pun tengok je.. kesian plak kat diorang...


 ok, ada awek tengah ushar, tapi Adam buat dek je...

 Dah kena marah dengan papa sebab suka tekan off button
 di atas adalah drama 'Tinggalkan Keretaku'... lepas tu lari menyorok kat kaki orang sambil pengan seluar... nasib la orang2 kat sini semuanya spoting, senyum ja tengok perangai Adam...

 muka orang sedang melarikan diri lagi...

 at last mama suh parking dalam stroller...

 bersama puan mama yang macam ikan buntal sudah...

 aksi yang aku tek suka lihat, bawa kuar kaki, nak larik lagi..

 aku tak tau la apa yang dia menyembang dengan bro tu...

 drama ke 2 menjadi lagi.. kesian papa asyik kena kejar dia...

 -_-"


 papa senyum sumbing sebab mulut sakit...

 layan tiger sambil dok tepi tasik..

 tengok... syokkan...
ok, weols balik dulu makcik2 sekalian...