Rabu, 25 Januari 2012

Cita cuti

Assalamulaikum... dah semangat nak update blog (tak sangat sebab kebizian) tapi aku mencelah jugak. Akhirnya aku jadi jugak masak tempoyak ikan tenggiri. en papa planing nak makan 3 rasa, aku yang memandai tukar plan. untuk percubaan pertama tidak menghampakan. maskakan sama (lebih kurang) macam kat kantin tempat aku keja. Alhamdulillah menjadi. cuma kompleh dari en abah "kurangkan masam" pada hal aku rasa terlebih manis. adik aku kema suka dia kata "sedap kak" nanti leh cuba lagi.

Tapi tak sama rasa yang aku makan masak tempoyak ikan keli (semilai bak kata orang key el) masa kenuri adik ipar aku kat senawang. sangat la sedap masak tempoyak tu. nanti aku nak minta resepi walaupun kena buat muka tak malu.. kekekeke..

semalam (selasa) time ronda-ronda kat tam,an rumah aku, aku ajak dia singgah kedai, kunun nak beli telor (memang telor abis pun) aku sambar 1 magnum impian aku = balas dendam dari aku sakit gigi lagi nak makan.

Pilihan aku almond, sedap gak walopun RM3.90 rasanya macam tak berbalaoi! betul ke? vanila ja bagi aku sedap, coklatnya so n so jek. baik beli yang bekas beso tu, makan pun puas tak pun eskrim mcd je yang puas...

Cita jumaat, aku gi meting area juru, time keluar tol juru aku toleh tengok budak tol tu bagi duit apa la kat aku, rupanya duit baru. comey...

20sen ni beso sikit dari 10sen lama kecik sikit dari 20sen lama... my 1st syiling baru...