Rambot Adam

Tanggal 1-1-2012 aku ngan en papa bawa Adam futung rambot a.k.a botakkan kepalanya, tapi tak da la sampai linchen. rambut dia lebat betul. aku beragak-agak nak futung rambot dia. bukan apa, dia selsema, sat ni time potong lagi banyak hingus tu. tapi aku tekad juga nak botakan dia. last potong hari tu sebelum besday dia, maknanya 3 bulan lepas la.

sebelum


selepas


Sebenarnya Adam dah selsema nak masuk 2 minggu dah. makan ubat dah tapi tak kering jugak hingus dia. siap berkahak lagi. pagi tai dalam 6.30 dia muntah kuar nasi. nasi dia makan semalam tak hadam ke ek? pas tu sebelum aku mandi sekali lagi dia muntah susu. kesian dia. tadi dalam kil 9 mak aku kol cakap Adam dok muntah lagi. sambil tido pun dia bagun nak muntah.

so last, aku dengan en papa bawa dia ke klinik rafi tu je la. tujuan untama memang nak seduk kahak dia. aku sedut manual tak mau nak keluar sangat. Alhamdullilah pas sedut dengan mesin tu ok dah. masuk keta, nyusu, terus tido. kesian dia. cepat sembuh ya sayang. mama papa risau, susah hati tengok Adam tak sihat.